مقایسه تویوتا یاریس 1500 سی سی با هیوندای i20 و هیوندای اکسنت

به گزارش وبلاگ بناب، تویوتا یاریس 1500 سی سی در دو کلاس بدنه سدان و هاچ بک فراوری شده است. این خودرو از ظاهر مجذوب کننده تری نسبت به نسل های گذشته خود برخوردار است. امکانات رفاهی و امنیتی این خودرو باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و استانداردهای خودروهای امروزی بهبود یافته است. در این مقاله، به مقایسه تویوتا یاریس 1500 سی سی با هیوندای i20 و هیوندای اکسنت می پردازیم.

مقایسه تویوتا یاریس 1500 سی سی با هیوندای i20 و هیوندای اکسنت

مقدمه ای بر مقایسه تویوتا یاریس 1500 سی سی

تویوتا یاریس را باید یک خودروی مالی شهری دانست که در نسل سوم خود تغییرات مهمی را تجربه نموده و در نسخه های سدان و هاچ بک بهبودهای زیادی یافته است. این تغییرات موجب شده است که یاریس راحت تر بتواند به جنگ رقبایش برود؛ رقبایی مانند هیوندای i20 و هیوندای اکسنت که با اقبال بیشتری نسبت به یاریس روبرو بوده اند.

نمای روبه روی تویوتا یاریس

مقایسه تویوتا یاریس 1500 سی سی با هیوندای i20

هیوندای i20 یک هاچ بک اسپرت است که اولین بار در سال 2008 معرفی گردید و در سال 2011 به بازار ایران راه یافت. هیوندای i20 درواقع بین دو مدل هیوندای i30 و i10 قرار می گیرد. هیوندای i20 بعد از فیس لیفتی که در سال 2013 از سر گذراند به خودروی بسیار مجذوب کنندهی تبدیل شد. این خودرو در نمای ظاهری طراحی خوبی دارد و به عنوان یک هاچ بک جمع وجور شهری زیبا به نظر می رسد.

در نقطه مقابل، تویوتا یاریس در نسل سوم خود در قالب چهره ای زیبا و مجذوب کننده ظاهر شده است و هر دو خودرو را می توان در این مورد برابر دانست. داخل کابین هر دو خودرو طراحی خوبی دارد و نمی توان یکی را بر دیگری برتر دانست. از نظر ابعاد نیز دو خودرو تقریباً مشابه هم هستند و فضای موجود در کابین این خودروها، به عنوان یک خودروی هاچ بک شهری راضی کننده است.

در بخش آپشن ها و امکانات رفاهی هیوندای i20 در نسخه های تازه خود، شرایط بهتری در مقایسه تویوتا یاریس 1500 سی سی دارد. این خودرو به امکاناتی مانند سیستم صوتی با 6 بلندگو و قابلیت کنترل از روی فرمان، صفحه نمایش 7اینچی، آینه های الکتروکرومیک، سنسور پارک، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور نور و باران، محفظه خنک نگهدارنده، دوربین دید عقب، چراغ روشنایی روز (دی لایت)، آینه های جانبی برقی با گرمکن و رینگ های 16اینچی مجهز است.

تویوتا یاریس به امکاناتی مانند سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو با ورودی USB، دکمه های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، روکش چرمی غربیلک فرمان، رینگ های 15اینچی آلومینیومی، سیستم ورود و استارت دکمه ای (سفارشی)، تنظیم برقی آینه ها، سنسور دنده عقب و سیستم تهویه مطبوع مجهز است.

در مقایسه تویوتا یاریس 1500 سی سی با هیوندای i20 از نظر ایمنی، باید اشاره نمود که هیوندای i20 از امکاناتی مانند 2 عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو و سیستم های ترمز و پایداری ABS ،EBD ،BAS ،ESC ،TCS بهره می برد؛ در حالی که تویوتا یاریس فقط به امکاناتی مانند 2 عدد کیسه هوا، سیستم های ABS و EBD مجهز است.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هیوندای i20 با خودروهای هم رده را مطالعه کنید.

نمای داخل تویوتا یاریس

هر دو خودرو پیروز به دریافت 5 ستاره از مؤسسه EURONCAP اروپا شده اند. این موضوع نشان دهنده شرایط مطلوب آنها در محافظت از سرنشینان خواهد بود. گفتنی است که نمونه های حاضر در این تست های تصادف، به کیسه های هوای ایمنی و سیستم های کنترل پایداری مجهز بوده اند.

هیوندای i20 ابتدا با یک موتور 1.6لیتری 4 سیلندر عرضه می شد که در نسخه فیس لیفت دچار کاهش حجم شده است. نسخه تازه هیوندای به یک موتور 1.4لیتری 4 سیلندر مجهز است که توان فراوری 98 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور را دارد. در نقطه مقابل، تویوتا یاریس از یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر بهره می برد که می تواند 107 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

با مقایسه تویوتا یاریس 1500 سی سی با هیوندای i20 باید گفت که هر دو خودرو برای انتقال قدرت به چرخ های جلو از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک بهره می برند. هیوندای i20 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون به 13 ثانیه زمان احتیاج دارد، درحالی که این زمان در یاریس 12 ثانیه خواهد بود. ازنظر مصرف سوخت نیز دو خودرو عملکرد تقریباً مشابهی دارند.

مقایسه تویوتا یاریس 1500 سی سی و هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت یک سدان شهری کره ای است که از ظاهر مجذوب کنندهی برخوردار است. در واقع، این خودرو از نظر طراحی از محصولاتی مانند هیوندای سوناتا YF پیروی می نماید. طراحی اجزای مختلف این خودرو هماهنگ است و گرافیک زیبای چراغ ها در کنار جلوپنجره زیبا و خطوط برجسته روی بدنه، به هرچه زیباترشدن آن یاری نموده است.

در نقطه مقابل تویوتا یاریس نیز طراحی زیبایی در مقایسه با نسل های گذشته خود پیدا نموده است. کابین هر دو خودرو باتوجه به کلاس بدنه آنها زیبا و جادار و متریال به کاررفته در آنها راضی کننده است. بااین حال، برای مقایسه تویوتا یاریس 1500 سی سی با هیوندای اکسنت در بحث کیفیت مونتاژ، می توان گفت که تویوتا یاریس بدون شک شرایط بهتری خواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم مطلب مقایسه هیوندای اکسنت با کیا سراتو و رنو فلوئنس را هم در بلاگ وبلاگ بناب بخوانید.

نمای پشت تویوتا یاریس

هیوندای اکسنت از امکانات قابل قبولی بهره می برد و از این نظر در مقابل تویوتا یاریس شرایط بهتری دارد؛ به طور مثال سانروف موردی است که در میان آپشن رفاهی این خودرو وجود دارد، ولی در تویوتا یاریس دیده نمی گردد.

با مقایسه تویوتا یاریس 1500 سی سی و هیوندای اکسنت از نظر ایمنی باید گفت که هیوندای اکسنت به امکاناتی مانند 6 عدد کیسه هوا و سیستم های ترمز و پایداری ABS ،EBD ،EBA ،VSC ،TCS و HAC مجهز است؛ در حالی که تویوتا یاریس تنها از امکاناتی مانند 2 عدد کیسه هوا و سیستم های ABS و EBD بهره می برد.

هیوندای اکسنت به یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز است که توان فراوری 123 اسب بخار قدرت و 156 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ درحالی که تویوتا یاریس از یک پیشرانه 1.5لیتری 4 سیلندر بهره می برد که می تواند 107 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

هر دو خودرو برای انتقال قدرت به چرخ های جلو از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک بهره می برند. شتاب صفر تا 100 در هیوندای اکسنت 11.4 ثانیه و در تویوتا یاریس 12 ثانیه خواهد بود. هیوندای اکسنت می تواند به حداکثر سرعت 184 کیلومتر برسد، درحالی که حداکثر سرعت برای تویوتا یاریس 170 کیلومتر است.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه تویوتا یاریس 1500 سی سی است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت وبلاگ بناب آگهی های خرید و فروش تویوتا یاریس صندق دار را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ بناب در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه تویوتا یاریس 1500 سی سی با هیوندای i20 و هیوندای اکسنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تویوتا یاریس 1500 سی سی با هیوندای i20 و هیوندای اکسنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید