همه چیز درباره مهاجرت به ترکیه و روش های اخذ اقامت

به گزارش وبلاگ بناب، هر کس با توجه به اهدافی که در زندگی دارد و تصمیماتی که دنبال می نماید و شرایط ایده آلی که آرزو دارد، ممکن است مهاجرت به کشور ترکیه را مناسب ببیند. جالب است بدانید ترکیه یکی از کشورهایی در این زمینه است که استقبال بسیار خوبی را از سوی مهاجران به همراه…

همه چیز درباره مهاجرت به ترکیه و روش های اخذ اقامت

دلایل مهاجرت به کشور ترکیه

ترکیه کشوری است که موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی دارد چرا که بخشی از آن در آسیا و بخشی دیگر در قاره اروپا واقع شده است و در طول تاریخ همواره به عنوان یک پل ارتباطی بین دو قاره اروپا و آسیا عمل کرده است.

ترکیه از نظر قلمرو و مساحت در بین کشورهای عظیم منطقه واقع شده است.

این کشور از شمال با دریای سیاه، در شمال شرقی با جورجیا و ارمنستان، از شرق با جمهوری آذربایجان و ایران، از جنوب شرقی با عراق و سوریه، در جنوب غربی و غرب با دریای مدیترانه و در شمال توسط یونان و بلغارستان محدود می شود.

ترکیه در حال حاضر میزبان بیشترین جمعیت مهاجر است. تعداد مهاجران و پناهندگان ترکیه اکنون 3.9 میلیون نفر است که بیش از 90 درصد آن ها سوری هستند و به دنبال درگیری های مداوم در سوریه به ترکیه مهاجرت کرده اند.

از طرف دیگر وجود دانشگاه های معتبر بسیاری در ترکیه باعث شده است متقاضیان مهاجرت به ترکیه برای تحصیل نیز نرخ بالایی را به خود اختصاص دهند.

ترکیه هفتمین کشور مناسب برای مهاجرت از دید مهاجران

بر طبق آنالیز های جدید بانک اچ اس بی سی، از میان 163 کشور جهان، ترکیه یکی از بهترین کشورها برای کار، تحصیل و زندگی مهاجران است.

به گزارش اسپوتنیک بر اساس نظرسنجی که میان مهاجران ساکن در 163 کشور جهان زندگی می کنند، ترکیه در صندلی هفتم رضایت مهاجران قرار داشته است.

بیش از 18 هزار مهاجر در این نظرسنجی شرکت کرده اند و شرایط زندگی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آن ها مورد آنالیز نهاده شده است.

بر طبق این نظرسنجی 62 درصد از مهاجران ساکن در ترکیه شرایط زندگی موجود در ترکیه را از وطن خود بهتر ارزیابی کرده اند.

بیش از نیمی از مهاجران معتقد بودند که به هیچ عنوان کارشان آن چنان سنگین نیست که زمانی برای سرگرمی و زندگی شخصی خود نداشته باشند و می توانند وقت برای همه فعالیت های موردعلاقه شان داشته باشند.

69 درصد از مهاجران ترکیه را کشوری امن برای زندگی ارزیابی کرده اند و در این کشور احساس امنیت داشتند. علاوه بر این ها، رفتار مردم ترکیه با آن ها را گرم، محبت آمیز و خوب توصیف کرده اند.

ترکیه مطابق این نظرسنجی پس از کشورهایی مانند سوئیس، سنگاپور، کانادا، اسپانیا، نیوزلند و استرالیا در صندلی هفتم نهاده شد. بنابراین حداقل آمار که به نفع مهاجرت به ترکیه رای می دهند.

ترکیه هفتمین کشور مناسب برای مهاجرت

1- ترکیه دروازه ای به سوی اروپا :

کشور ترکیه را به عنوان دروازه اروپا می دانند و افرادی که بتوانند حق شهروندی این کشور را که Kimlik نام دارد، دریافت کنند، می توانند بدون احتیاج به ویزا و صرف هزینه های دیگر به بسیاری از کشورهای جهان سفر کنند.

اقتصاد کشور ترکیه بسیار بالا و با رشد روز افزون همراه است. شرایط زندگی و تحصیلی در این کشور نیز آسان بوده و با کم بودن هزینه های زندگی نسبت به سایر کشورهای مهاجر پذیر می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، باشد.

2- آب و هوای مطلوب ترکیه :

کشور ترکیه با داشتن آب و هوای بسیار مطبوع و خوش برای بسیاری از افرادی که میخواهند در یک کشور پیشرفته اما با آسمانی صاف زندگی کنند بسیار عالی می باشد.

وجود بافت های شهری سنتی و بسیار جذاب در کنار گل های صورتی رنگی و کافه های قدیمی و جدید توانسته جاذبه های دیدنی و زیبائی پدید آورد و باعث لذت بخش تر شدن زندگی شده است.

علاوه بر این موضوع وجود تنوع در خوراکی و کیفیت بسیار بالای آن و همچنین پایین بودن هزینه های آن نسبت به سایر کشور ها نیز یک نکته بسیار مثبت کشور ترکیه می باشد.

3- گردشگری در ترکیه :

مهمترین درآمد کشور ترکیه از سوی گردشگری آن است و این کشور توانسته با تبدیل کردن بخش های مختلف تاریخی خود به مکان های گردشگری گردشگری درآمد قابل توجهی را بدست آورد، از این رو برای افراد که قصد دارند در این صنعت سرمایه گذاری کنند می توانند به راحتی با انجام مراحل قانونی کار خود به این کشور مهاجرت کنند.

گردشگری در ترکیه

4- ترکیه راهی برای ارتباط با جهان بیرون

به دلیل وجود مسائل زیاد، افراد مختلف می توانند با مهاجرت به ترکیه و زندگی در این کشور به تجارت بپردازند و با ایجاد شدن شرایطی مساعد در این کشور برای دادوستد، بازرگانان می توانند از طریق کشور ترکیه با تمام کشورهای جهان همکاری کنند و می توانند از قوانین بانکی کشور ترکیه بهره مند شوند.

5- ترکیه و دانشگاه های معتبر :

کشور ترکیه توانسته با ایجاد دانشگاه های بسیار معتبر، سطح علمی خود را بسیار بالا برده و از این طریق با کشورهای پیشرفته جهان به رقابت بپردازید.

سطح علمی دانشگاه های ترکیه بسیار بالا می باشد و از سوی دیگر این کشور با داشتن شرایط پذیرش بسیار آسان تر نسبت به سایر کشورها می تواند برای دانشجویان انتخاب بسیار مناسبی باشد.

از سوی دیگر این کشور با داشتن دانشگاه های مختلف در بخش اروپایی و یا سنتی ترکیه، می تواند احتیاجهای مختلف دانشجویان را رفع سازد و افراد می توانند می توانند به زبان ترکی و یا انگلیسی به تحصیل بپردازند.

وجود خوابگاه ها، تنوع بالای غذایی، هزینه های کمتر و…تنها برخی از ویژگی های این کشور می باشد.همچنین افراد می توانند در صورت توانایی و تحصیل بسیار عالی از این کشور بورسیه دریافت کرده و به صورت رایگان به تحصیل بپردازند.

6- تشابه فرهنگی ترکیه با کشورهای همسایه :

کشور ترکیه به دلیل وسعت و نزدیکی با کشورهای اطراف خود، می تواند برای انتخاب یک کشور که تا حدود زیادی با سنت ها و فرهنگ شما در ارتباط است مناسب باشد.

این کشور تا حدود بسیاری مانند کشور ایران می باشد و افراد مختلف می توانند با آنالیز شرایط این کشور، اقدام به مهاجرت به ترکیه کنند، همچنین استفاده از زبان ترکی در این کشور بسیار عالی است و می تواند به راحتی مسائل ارتباطی را حل نماید.

تشابه فرهنگی ترکیه با کشورهای همسایه

7- روش های سرمایه گذاری گوناگون :

اگر می خواهید از طریق سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنید، می توانید به راحتی از ویژگی های بسیار خوب کشور ترکیه بهره ببرید.

کشور ترکیه با داشتن شرایط اقتصادی مناسب و همچنین تنوع قوانین مهاجرتی خود می تواند به شما در هنگام سرمایه گذاری یاری بسیاری نماید.

می توان گفت حالت های مختلفی مانند، سرمایه گذاری در بخش صنعت و یا خرید خانه را اشاره کرده جزء پرطرفدارترین راه های مهاجرت به کشور ترکیه هستند و در صورت داشتن شرایط مختلف در این زمینه می تواند به مهاجران بسیار یاری کند.

برای استفاده از روش سرمایه گذاری می توانید بدون نگرانی با تیم های مهاجرت بسیار با تجربه مشورت کنید و با کسب اطلاعات از بخش های مختلف کاری در ترکیه به این کشور آماده و با ثبت یک شرکت و یا یک برند خاص برای خود علاوه بر اشتغال زایی در این کشور نیز زندگی کنید.

روش های مختلف اقامت در کشور ترکیه

  1. اقامت گردشگری ترکیه (از طریق اجاره ملک)
  2. اقامت ترکیه از طریق خرید ملک
  3. اقامت ترکیه از طریق ازدواج
  4. اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری (ثبت شرکت)
  5. اقامت دانشجویی ترکیه
  6. اقامت کوتاه مدت ترکیه
  7. اقامت بلند مدت ترکیه
  8. اقامت بشر محبت آمیز ترکیه

اقامت گردشگری ترکیه از طریق اجاره ملک :

اقامت گردشگری ترکیه راحتترین و کم هزینه ترین نوع اقامت در این کشور محسوب می شود که می توان آنرا با اجاره خانه در ترکیه دریافت نمود .

اما در عین حال پر ریسک ترین نوع اقامت است چرا که حتی با ارائه کلیه مدارک خواسته شده ، ممکن است اداره مهاجرت درخواست شما را قبول نکند (البته با دلایل منطقی) و شما را به اصطلاح ریجکت کند.

مطابق با آخرین قانون ابلاغ شده توسط اداره مهاجرت ترکیه ، بر اساس مصوبه جدید در مورد بند e ماده یک قانون 6458/31 اتباع خارجی و حفاظت بین المللی درباره اخذ و تمدید اقامت موقت گردشگری در ترکیه، اتباع خارجی به جز شهروندان کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه و اقتصادی، اتحادیه اروپا، فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین از یکم ژانویه سال 2020 اقامت موقت گردشگری را به مدت یک سال اخذ خواهند کرد.

مطابق این طرح جدید، متقاضیان تمدید اقامت موقت گردشگری تنها می توانند حداقل پس از گذشت یک سال از انتها مهلت اقامت یک ساله گردشگری خود دوباره به دریافت این اقامت مراجعه کنند.

بر این اساس، اتباع خارجی از جمله شهروندان ایران می توانند پس از انتها مهلت اقامت موقت گردشگری، طبق مقررات موجود بین کشور متبوع و ترکیه به کشور ورود و خروج کنند.

اتباع خارجی در هر 180 روز سال مجموعا می توانند 90 روز در ترکیه اقامت داشته باشند.

مدارک لازم جهت اقامت گردشگری ترکیه (از طریق اجاره ملک) در قانون جدید :

قرارداد اجاره خانه به مدت یک سال به نام شخصی که قصد اخذ اقامت دارد.

3 نفر (حتی بیشتر بسته به شرایط) با یک قرارداد امکان اخذ اقامت دارند و یا دریافت برگه از هتل که به همین مدت زمانی اشاره کند (این ادرس توسط اداره امنیت چک میشود) .

  • تایید اجاره نامه توسط دفترخانه (نوتر)
  • پاسپورت و کپی پاسپورت
  • عکس 4 قطعه مخصوص کارت اقامت
  • دریافت شماره اقتصادیاتی از ورگی دایرسی (vargı numurası)
  • بیمه سلامتی یکساله
  • فیش واریز اداره مهاجرت

حضور فرد برای تمدید اقامت ترکیه الزامی شده است و فرایند تمدید اقامت کاملا شبیه درخواست اقامت برای اولین بار شده است این در حالی است که پیش ازاین، فرایند تمدید اقامت به صورت پستی انجام می شد .

چک کردن کیملیک توسط پلیس بیشتر شده است بنابرین حتما همواره کیملیک خود را به همراه داشته باشید.

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

بنا بر قانون شماره 6458 که در تاریخ 11 / 04 / 2013 در روزنامه های رسمی جمهوری ترکیه منتشر شده است .

اتباع خارجی با خرید ملک می توانند اقامت یک ساله این کشور را گرفته و تا هشت سال این اقامت را تمدید کنند.

پس از این هشت سال در صورت تمایل و چنانچه بیش از 4.5 سال در خاک ترکیه بوده باشند ، می توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

خرید ملک در ترکیه حساسیت های خاص خود را دارد ; در این سایت اطلاعات لازم و کافی برای خرید ملک را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید بهترین ملک را با توجه به شرایط مورد نظرتان شناسایی کنید .

این راه برای کسانی که قدرت اقتصادی مناسبی دارند آسان ترین راه دریافت اقامت در ترکیه میباشد

قیمت خانه ها در استانبول بطور میانگین 300 هزار لیر میباشد و در آنکارا و ازمیر هم تقریبا به همین صورت است اما در شهرهای دیگر قیمتها پایینتر هستند .

از طریق دریافت این اقامت ، کل اعضاء یک خانواده میتوانند اجازه اقامت در ترکیه را بگیرند.

اقامت ترکیه از طریق ازدواج

یکی از راه های اخد اقامت دائم درکشور ترکیه ، ازدواج است ; هنگامی که شما با شخصی که ملیت ترک دارد ازدواج می کنید می توانید بعد از سپری کردن 3-5 سال به صورت متوالی ، اقامت دائم آن کشور را درخواست کنید .

گفتنی است در این مدت مسئولان مربوطه تحقیقات لازم را به عمل می آورند که ازدواج شخص واقعی باشد، در صورت صوری بودن ازدواج اقامت دائم به فرد تعلق نمی گیرید.

در چندین سال اخیر این روش با استقبال زیادی روبه رو شده است ، اتباع خارجی از طریق ازدواج با تبعه ترک میتوانند طی مدت سه سال با توجه به شروط معین شده تابعیت ترکیه را بگیرند .

اقامت ترکیه از طریق ازدواج

اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری (ثبت شرکت)

اقامت از طریق سرمایه گذاری به این صورت خواهد بود که شما با ثبت شرکت و فعالیت در ترکیه می توانید پس از 5 سال اقامت دائم ترکیه را بدست آورید.

در نظر داشته باشید فعال بودن شرکت در مدت 5 سال برای کسب اقامت الزامی می باشد.

نکته بسیار مهم اینکه به هیچ عنوان فقط جهت اخذ اقامت ،اقدام به ثبت شرکت نکنید. چرا که هزینه های بعد از ثبت شرکت به مراتب بیشتر از هزینهء ثبت هستند.

اقامت دانشجویی و تحصیلی ترکیه

برای دریافت این نوع اقامت بهتر است ابتدا درآزمون تومر شرکت کرده و مدرک تومر را بگیرید.

شما میتوانید شخصا با ثبت نام و شرکت در کلاسهای تومر در ترکیه ، اقدام به در خواست اجازه اقامت کوتاه مدت کنید.

البته اخذ پذیرش از موسسات آموزشی و پذیرفته شدن در دانشگاههای ترکیه ،پیشاپیش ملاک اخذ اقامت دانشجویی ترکیه خواهد بود.

این روش اخذ اقامت برای کسانی که قصد اقامت قطعی در ترکیه را دارند نیز موکدا توصیه می شود.

اقامت ترکیه از طریق استخدام (اقامت کاری ترکیه)

آیا دریافت اقامت ترکیه از طریق استخدام ممکن است ؟

شرط لازم و کافی برای اینکه شما بتوانید اقامت ترکیه را از طریق کار بدست آورید این است که یک شرکت ترکیه ای شما را بعنوان پرسنل پذیرفته و استخدام کند .

برای کسب این نوع اقامت، شما باید از تخصص ویژه ای برخوردار باشید و در زمان درخواست شرکت ترکیه ای برای همکاری با شما، طبق آمار وزارت کار و رفاه ترکیه; نباید شخصی که پاسپورت ترکیه را دارد با تخصص شما بیکار باشد.

با ملاحظه نکته فوق و شرایط کار در ترکیه و در نظر دریافت شرایط خاص ایرانیان می توان اینطور نتیجه گرفت که در حال حاضر شانس یافتن کار در کشور ترکیه برای ایرانیان بسیار کم است .

اما از طرفی هم گفتنی است در حال حاضر خارجیان زیادی از طریق کارهای خدماتی مانند پرستاری در خانه یا حتی دندانپزشکی اقامت کاری از دولت ترکیه دریافت کرده اند پس میتوانید امیدوار باشید.

یکی از راه های یافتن کار در کشور ترکیه اقدام از طریق سایت های کاریابی موجود در این کشور است.

نکته حائز اهمیت در این خصوص اطمینان حاصل نمودن از اعتبار این سایت ها است.

اقامت ترکیه از طریق استخدام

مدارک مورد احتیاج جهت اخذ ویزای کار در ترکیه به صورت زیر هستند :

  1. دفترچه اقامت
  2. یک قطعه عکس
  3. برگه اقامت و پاسپورت
  4. کد رمز دولتی کارفرما
  5. ایمیل کارفرما
  6. مدارک صحت کمپانی
  7. برگه در خواست الکترونیکی
  8. کد ملی جمهوری ترکیه
  9. مدارک تأیید صحت پیشنهاد کاری
  10. پیشنهاد کاری از کارفرما
  11. برگه درخواست کار

فارغ التحصیلان دانشگاهی و متخصصین

افرادی که مدارک دانشگاهی دارند می توانند به صورت حضوری و یا مکاتبه ای در کشور ترکیه در زمینه تخصص خود به یکی از شرکت ها و یا کارخانه های خصوصی تقاضای کار در ترکیه داده و برای خود شغل مناسب پیدا کنند

در این صورت کار فرما در صورتی که به تخصص شما احتیاج داشته باشد; اقدام به دریافت اجازه کار برای شما خواهد کرد که هزینه ای برای شما ندارد

پس از دریافت اجازه کار (حدودا 2 - 3 ماه طول خواهد کشید) شما میتوانید شخصا اقدام به اجازه اقامت در ترکیه نمائید که در این صورت نیز مخارج چندانی برای شما ندارد.

اجازه اقامت ترکیه (کوتاه مدت)

در ماده 31 الی 33 قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی، مقررات اجازه اقامت ترکیه بصورت کوتاه مدت تنظیم شده است.

  • اتباع خارجی که با هدف تحقیقات علمی به کشور آمده اند
  • اتباع خارجی که در ترکیه دارای املاک و مستغلات می باشند
  • اتباع خارجی که قصد تاسیس کار و یا ارتباط تجاری دارند
  • اتباع خارجی که قصد شرکت در برنامه آموزشی ضمن خدمت را دارند
  • اتباع خارجی که با اهداف آموزشی در چارچوب برنامه تبادل دانشجو و یا تفاهم نامه هایی که ترکیه یکطرف آن می باشد و موارد مشابه به کشور آمده اند
  • اتباع خارجی که با هدف گردشگری در ترکیه اقامت خواهند داشت
  • اتباع خارجی که در ترکیه درمان خواهند شد به شرط آنکه فاقد هریک از بیماریهایی که برای سلامت عمومی تهدید به شمار می آید، باشند
  • اتباع خارجی که باید بر اساس درخواست و تصمیم مقامات قضایی و یا اداری اقامت ترکیه را داشته باشند
  • اتباع خارجی که شروط لازم برای اجازه اقامت خانوادگی را از دست داده و اقامت آنها به اقامت کوتاه مدت تبدیل خواهد شد.
  • اتباع خارجی که قصد شرکت در دوره های آموزش زبان ترکی را دارند
  • اتباع خارجی که به واسطه نهادهای دولتی قصد آموزش، تحقیق، کارآموزی و شرکت در دوره های آموزشی در ترکیه را دارند
  • اتباع خارجی که ظرف شش ماه از تاریخ فارغ التحصیلی خود از آموزش عالی دوباره به ترکیه مراجعه کرده اند
  • افرادی که قصد کار در ترکیه را ندارند اما در قالب و مقدار معین شده از سوی هیئت وزرا قصد سرمایه گذاری دارند و همسر خارجی وی و همچنین فرزند خود وی و یا فرزند همسر وی که زیر هجده سال بوده و احتیاج به مراقبت دارد
  • اتباع خارجی شهروند جمهوری ترک قبرس شاقتصادی

اجازه اقامت خانوادگی ترکیه

در ماده 34 الی 37 قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی به شماره 6458، مقررات اجازه اقامت خانوادگی تنظیم شده است

همچنین در ماده 30 و 34 آئین نامه اجرائی قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی، مقررات اجازه اقامت خانوادگی شرح داده شده است.

اجازه اقامت بشر محبت آمیز ترکیه

مقررات اجازه اقامت بشر محبت آمیز در ماده 46 و 47 قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی به شماره 458 تنظیم شده است .

همچنین مقررات اجازه اقامت بشرمحبت آمیز در ماده 44 آئین نامه اجرایی قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی ذکر شده است.

برای کدام اتباع خارجی اجازه اقامت بشرمحبت آمیز تنظیم می شود؟

  • در صورتی که برای کودک مزایای بسیاری به همراه داشته باشد .
  • در صورتی که در مورد ایشان حکم به اخراج از کشور و یا ممنوعیت ورود به ترکیه صادر شده باشد و این اتباع خارجی از کشور اخراج نگردند و یا خارج شدن آنها از ترکیه معقول و ممکن نباشد; در صورتی که بر اساس ماده 55 قانون در مورد فرد خارجی حکم به اخراج از کشور صادر نشده باشد.
  • در صورتی که بر اساس ماده 53، 72 و 77 قانون در برابر امور انجام گرفته به مراجع قضایی مراجعه شود .
  • در جریان ادامه امور بازگرداندن فرد مراجعه کننده به اولین کشوری که بدان پناهنده شده بود و یا به کشور ثالث.
  • در صورتی که به فرد خارجی به دلیل مسائل اضطراری و یا جهت حفظ منافع کشور و یا از جهت امنیت عمومی و نظم عمومی باید وارد ترکیه شده و به اقامت وی در ترکیه اجازه داده شود اما به دلیل وجود موانع در صدور اجازه اقامت امکان دریافت سایر انواع اجازه های اقامت را نیز نداشته باشد.
  • در صورت وجود شرایط فوق العاده، اجازه اقامت بشرمحبت آمیز تنظیم خواهد شد.

بهترین شهر های ترکیه برای اقامت مهاجرین

اگر شما هم جز آن افراد هستید و تصمیم به مهاجرت گرفته اید باید بهترین شهر را که با روحیه شما سازگار می باشد و برای زندگی و کار هم مناسب است انتخاب کنید.

منطقه های متعددی در ترکیه وجود دارد که بسیاری از مهاجرت کنندگان در آن زندگی می کنند و شما با یاری دریافت از آنها و استفاده از تجربه آنها می توانید بهترین منطقه را برای زندگی انتخاب کنید.

آنکارا شهری مناسب برای اقامت با اهداف تجاری و کاری

آنکارا، پایتخت ترکیه و دومین شهر عظیم کشور ترکیه محسوب می شود و همچنین تعداد زیادی از دانشگاه های ترکیه را در خود جای داده است.

آنکارا یک شهر پر از فضای سبز و مدرن است و اگرچه در نگاه اول متفاوت به نظر می رسد، ولی اینها نمادی از ارزش های مستقل و غربی است.

این شهر به آتاترک مشهور است، که بازمانده آن هنوز هم غیرقابل انکار است. معروف ترین بخش این شهر قسمت های مقبره آتاتورک به حساب می آید که یک مقبره عظیم و یک یادبود از نخستین رئیس جمهوری ترکیه است که آنکارا را برای اولین بار به عنوان پایتخت بیان کرد.

نباید فراموش کنید که پیاده روی در کوچه های تاریخی را در برنامه روزانه خود بگنجانید، زیرا قدم زدن در خیابان های باریک و محاصره شده توسط خانه های قدیم قرمز دوران عثمانی بسیار عجیب و غریب است.

با توجه به اینکه جاذبه های آنکارا را بیان کردیم باید در نظر داشته باشید که در میان مسافران این شهر، کمتر فردی را می بینید که به دنبال تفریح و خوشگذرانی باشد .

بیشتر افراد با اهداف تجاری و کاری به این شهر سفر می کنند ، چرا که وزارتخانه ها، شرکت های دفاعی و نظامی، سازمان هوافضا، کارخانه ها و ادارات دولتی و خصوصی همه در این شهر جمع شده اند و کارمندان و محصلانِ شهرهای دیگر هم برای انجام برخی از کارهای اداری خود باید به آنکارا بروند.

این شهر از قرن ها پیش صادرات پر رونقی داشته و انواع محصولات دامی و کشاورزی را به شهر و کشورهای دیگر صادر می کرده است و امروزه هم مهم ترین مرکز اداری و تجاری کشور ترکیه به حساب می آید.

آنکارا شهری مناسب برای اقامت با اهداف تجاری و کاری

استانبول گزینه ای عالی برای اقامت سرمایه گذاران خارجی

استانبول شهری است که حداقل یک بار باید زندگی در آن را (هرچند کوتاه) تجربه کنید.

چه کسی از هاگیا سوفیای معروف چیزی نشنیده است؟ کلیسایی باشکوهی که تبدیل به یک مسجد و نمادی برای قسطنطنیه یا مسجد آبی در قرن هفدهم شده است.

استانبول به عنوان عظیمترین شهر در ترکیه شناخته شده است و شلوغی آن بر همه آشکار است.

استانبول هزاران سال است که مرکز اتصال اروپا با آسیا شناخته شده است.

مهم نیست اگر شما هنر، غذا، مذهب یا فقط یک فرهنگ غنی را دوست داشته باشید، همه چیز را در این شهر خواهید یافت.

استانبول گرچه پایتخت ترکیه نیست، اما این شهر به طور گسترده به عنوان تقاطع مرکزی شرق و غرب شناخته شده است.

سواحل، کوه ها و حمل و نقل همه به راحتی قابل دسترس در هر نقطه از این شهر زیبا هستند.

به نظر می رسد یکی از بهترین چیزها در مورد این شهر باستانی، مردم آن با فرهنگ های مختلف است که در اینجا تنوع زیادی به وجود آورده است.

اگر شما به دنبال یک گریز کوتاه و یا کوشش برای زندگی در یک قطعه کوچکی از بهشت هستید، استانبول باید کشور مد نظر شما باشد.

استانبول هم از لحاظ شغلی و سرمایه گذاری خوب است و هم از لحاظ زندگی عالی می باشد.

این کلان شهر اقتصادی ترکیه، پرجمعیت ترین شهر ترکیه محسوب می شود. تمامی کسانی که می خواهند شغلی داشته باشند یا سهام دار هستند، برای زندگی، استانبول قلب اقتصادی ترکیه، را انتخاب می کنند.

حتی اگر شما خانه خود را در استانبول با هدف سرمایه گذاری نخرید، بعد از گذشت چند سال خواهید فهمید که سرمایه گذاری پر منفعتی انجام داده بودید، همچنین استانبول شهری با تاریخ غنی می باشد.

استانبول گزینه ای عالی برای اقامت سرمایه گذاران خارجی

آنتالیا شهری زیبا برای زندگی و سرمایه گذاری

آنتالیا هم مانند استانبول محبوب ترین منطقه ترکیه است. آنتالیا شهری مناسب برای زندگی و سرمایه گذاری از نظر کلیه مهاجران از کشورهای مختلف می باشد.

این شهر که در کنار دریای مدیترانه واقع شده است و شهرت بسیاری در بین گردشگر ها دارد.

در آنتالیا مناطق سرسبز و چشم اندار های بسیاری وجود دارد که باعث جذب گردشگر شده است.

همچنین مناطق زیبایی از لحاظ تاریخ شناسی و باستان شناسی وجود دارد که معروفترین آنها بنای تاریخی ییلی، مسجد مرادپاشا، برج قدیمی ساعت و شهر قدیمی کالجی را می توان نام برد.

علاوه بر این تعداد بیشماری مراکز خرید در آنتالیا وجود دارد. بنابراین شما می توانید در هر زمان آنچه را که می خواهید با بهترین کیفیت خرید انجام دهید.

آنتالیا شهری زیبا برای زندگی و سرمایه گذاری

زندگی در کنار مردم مهربان ازمیر

ازمیر یکی از سریع ترین رشدهای اقتصادی را در بین شهرهای ترکیه دارد.

ازمیر دارای جاذبه های زیادی است که یکی از مهم ترین آنها ویرانه های رومی پامپی می باشد.

دیدنی های بسیار دیگری هم در ازمیر وجود دارد که باعث ورود گردشگر های زیادی به این شهر شده است.

یکی از دلایل دیگر که گردشگر ها را تشویق به خرید ملک در ازمیر می نماید، سیستم های پیشرفته متروی آن است که تمام مناطق شهر را به هم وصل می نماید.

مردم شجاع و خوش قلب این شهر هم بسیار مهمان پرست هستند و گردشگر ها و افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند را به گرمی می پذیرد.

این شهر از لحاظ هزینه هم بسیار مناسب است و آب و هوای چهار فصل معتدل آن باعث شده هرچه بیشتر در هزینه ها صرفه جویی شود و هزینه برای انرژی داده نشود.

ازمیر

آلانیا شهری با شرایط کاری مناسب برای مهاجرین

شهری دیگر که آوازه خوبی در بین گردشگر ها دارد، شهری است در حومه آنتالیا، به نام آلانیا.

علاوه بر محیط زیبای اطرافش، شهرت خاصی برای رستوران هایی با غذای دریایی، ساختمان ها و هتل های تاریخی دارد که باعث جذب بیشتر گردشگر می شود.

تعدادی بیشماری از گردشگر ها مایل به خرید ملک در آلانیا با هدف گذراندن تعطیلات در این شهر آفتابی می باشند.

10 درصد اقتصاد این شهر تقریبا از طریق گردشگری و 30 درصد از خرید خارجی املاک در ترکیه تامین می شود.

با توجه به موقعیت و زیبایی های آلانیا، این شهر بسیار مورد توجه گردشگر ها از جمله یونانیان، رومی ها و عثمانی ها بوده است. شرایط کار هم در آلانیای ترکیه برای ایرانیان فراهم می باشد.

آلانیا شهری با شرایط کاری مناسب برای مهاجرین

منبع: مجله دلگرم

به "همه چیز درباره مهاجرت به ترکیه و روش های اخذ اقامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره مهاجرت به ترکیه و روش های اخذ اقامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید