پوتین: بایدن باتجربه است،ترامپ به هیچ کمکی احتیاج ندارد

به گزارش وبلاگ بناب، ولادیمیر پویتن، رئیس جمهوری 68 ساله روسیه روز پنج شنبه در جریان نشست مطبوعاتی سالانه خود که 4 ساعت و نیم طول کشید، به پرسش های خبرنگاران داخلی و بین المللی در موضوعات مختلف پاسخ داد.

پوتین: بایدن باتجربه است،ترامپ به هیچ کمکی احتیاج ندارد

این شانزدهمین کنفرانس مطبوعاتی سالانه آقای پوتین از زمان رسیدن به قدرت در سال 1999 میلادی است. دو دهه است که او به عنوان رئیس جمهور یا نخست وزیر، زمام امور را در بزرگترین کشور دنیا با بیش از 144 میلیون نفر جمعیت در دست دارد.

این احتمال وجود دارد که با تغییراتی که امسال در قانون اساسی روسیه بوجود آمد، او تا سال 2036 میلادی همچنان بر مسند قدرت باقی بماند.

نشست مطبوعاتی امسال پوتین، به دلیل شیوع ویروس کرونا به گونه ای متفاوت برگزار گردید.

او از محل اقامتش در نوو-اوگاریوو در خارج از پایتخت، بصورت ویدئو کنفرانس برای حدود 250 خبرنگار که در مرکز تجارت بین الملل مسکو جمع شده بودند، سخنرانی کرد و به پرسش های آنها در موضوعات مختلف از تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد روسیه گرفته تا مسائل بخش سلامت، محیط زیست، سیاست خارجی و رفاه اجتماعی پاسخ داد.

در ادامه بخشی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست ارائه می شود.

چرا هکرهای روسیه نتوانستند مانع از پیروزی جو بایدن شوند؟

ولادیمیر پوتین پرسش یکی از وبلاگ بناب خارجی که پرسید چرا هکرهای روسی نتوانستند باعث انتخاب مجدد دونالد ترامپ شوند و آیا روسیه حاضر است در صورت احتیاج به ترامپ پناهندگی سیاسی دهد؟ را تحریک آمیز توصیف و تاکید نمود که هکرهای روسیه هرگز در امور ایالات متحده دخالت ننموده اند و هدف از طرح چنین ادعاهایی، تخریب روابط دو کشور و تضعیف موقعیت سیاسی دونالد ترامپ است.

او جو بایدن را نیز فردی باتجربه خواند که قادر به حل مسائل موجود در روابط دو کشور هست و گفت: رئیس جمهور جدید، فردی باتجربه در سیاست داخلی و سیاست خارجی است که از تحولات باخبر است. انتظار داریم دست کم بعضی از مسائل با روی کار آمدن دولت جدید رفع شود.

پوتین همچنین خاطرنشان کرد که ترامپ به هیچ یاریی احتیاج ندارد زیرا همچنان هواداران زیادی دارد و قصد ندارد که صحنۀ سیاسی آمریکا را ترک کند.

در میان رهبران دنیا تبادل نظر با کدامیک سخت تر بوده است؟

ولادیمیر پوتین در پاسخ به این پرسش گفت که هیچ تبادل نظری راحت یا خوشایندی در سیاست بین الملل وجود ندارد. همه طرفهای تبادل نظری او، افراد توانمند و واجد شرایطی هستند که مانند او همواره منافع ملی خود را دنبال می نمایند.

او در ادامه به ستایش از شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین پرداخت و رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود را نیز فردی توصیف کرد که با وجود اختلاف دیدگاه هایی که دارند، همواره به قول خود عمل می نماید.

ولادیمیر پوتین گفت: من و رئیس جمهور اردوغان نگاه متفاوتی به موضوعات و حتی گاه نگاهی متضاد داریم. اما او بر سر حرفش می ماند… و اگر باور داشته باشد که چیزی به نفع کشورش است به پیش می رود… عامل قابل پیش بینی بودن بسیار مهم است و به شما یاری می نماید تا بدانید با چه کسی روبرو هستید.

ولادیمیر پوتین نقش کرملین در مسمومیت الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت خودش را رد کرد و گفت اگر دولت روسیه می خواست او را بکشد، کار را تمام می کرد و او از مسمومیت جان سالم به در نمی برد.

پوتین در حالی که به جای نام بردن مستقیم از ناوالنی، او را بیمار کلینیک برلین خطاب می کرد، سازمان های اطلاعاتی آمریکا را مسئول دامن زدن به چنین این ادعاهایی دانست و گفت: این بیمار تحت حمایت سرویس مخفی آمریکا است.

او اضافه نمود که ناوالنی باید مقابل دستگاه عدالت کشورش حاضر شود تا معین شود با چه کسانی همکاری می نماید. او از همه مخالفان دولت خواست تا نه به جاه طلبی های شخصی خود بلکه به مصلحت کشور بیندیشند.

الکسی ناوالنی، حقوقدان، سیاستمدار و منتقد ولادیمیر پوتین در 20 اوت امسال میلادی در جریان یک پرواز داخلی در روسیه بیمار شد و به کما رفت. او درنهایت برای معالجه به آلمان منتقل شد و زندگیش نجات یافت.

آزمایش های اجرا شده در آلمان، فرانسه و سوئد همچنین آزمایش های سازمان منع سلاح های شیمیایی نشان داد که او با سم اعصاب نوویچوک مسموم شده است.

پوتین بار دیگر در سخنرانی روز پنج شنبه خود تاکید نمود که اگر شواهدی مبنی بر دخالت دولت روسیه در مسمومیت ناوالنی وجود دارد، غرب باید آن ها را در اختیار مسکو بگذارد. او اضافه نمود که روسیه بارها درباره وجود چنین شواهدی درخواست داده و غرب از ارائه پاسخی روشن در این باره خودداری نموده است.

ولادیمیر درباره تحولاتی که در شرق اوکراین در جریان است و آینده روابط کشورش با کی یف نیز گفت که آینده روابط دو کشور، در درجه اول به رفتار دولت اوکراین بستگی دارد.

او دولت اوکراین را متهم کرد که ارادۀ سیاسی لازم برای حل مناقشات در شرق این کشور را ندارد و گفت اگرچه دولت ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین وعدۀ انتها دادن این درگیری ها را داده بود اما پس از رسیدن به قدرت، تحت تاثیر ملی گرایان افراطی نهاده شد.

پوتین همچنین دولت اوکراین را مسئول عدم اجرای توافق میسنک دانست و در ادامه اگرچه برقراری آتش بس در دونباس را ستود اما گفت که برای حل و فصل اختلافات سیاسی و مالی در آن منطقه کاری انجام نشده است.

درگیری ها میان نیروهای دولت مرکزی اوکراین و جدایی طلبان هوادار روسیه در منطقه دونباس در شرق این کشور از آوریل سال 2014 میلادی در جریان است. این درگیری ها تا کنون بیش از 13 هزار کشته و بیش از 1 میلیون آواره برجای گذاشته است.

پوتین تاکید نمود که روسیه حامی دونباس بوده و به حمایش نیز ادامه خواهد داد.

او همچنین درباره الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه گفت که این کار پس از برگزاری همه پرسی اجرا شده است و نباید در واکنش به چنین تصمیمی مردم کریمه را تحریم و مجازات کرد.

ولادیمیر پوتین در پاسخ به پرسشی درباره منشاء ویروس کرونا خاطرنشان کرد که روسیه تا کنون هیچ سندی مبنی بر ساخت مصنوعی این ویروس یا انتشار عمدی آن پیدا ننموده است.

او گفت اکنون زمان یافتن کسی برای سرزنش نیست بلکه زمان آن است که دور هم جمع شویم و به مردمی که رنج می کشند یاری کنیم.

او همچنین تاکید نمود که برای مبارزه با همه گیری این ویروس باید موانع و تحریم ها برداشته شوند و همکاری روسیه با دیگر کشورها بویژه چین را برای مبارزه با این بیماری ستود.

ولادیمیر پوتین درباره درگیری های ارمنستان و آذربایجان در منطقه ناگورنو-قره باغ نیز گفت: شرایط در آنجا پس از انکه برای سال ها مشکل وجود داشت، از کنترل خارج شد. روسیه همواره از رسیدن به توافقی دربارۀ قره باغ آنهم از جهت تبادل نظر حمایت می نموده است. ما همواره گفته بودیم که هفت منطقه همجوار قره باغ باید در کنترل باکو باشد و از نظر بین الملل نیز همه این سرزمین ها از جمله ناگورنو-قره باغ بخشی از خاک آذربایجان است.

اگرچه در حال حاضر در این منطقه آتش بس برقرار شده و 2 هزار سرباز روسیه نیز برای نظارت بر آتش بس مستقر شده اند، اما هنوز درباره آینده قره باغ تصمیم روشنی گرفته نشده است. ، یورونیوز

منبع: ایران آنلاین

به "پوتین: بایدن باتجربه است،ترامپ به هیچ کمکی احتیاج ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: بایدن باتجربه است،ترامپ به هیچ کمکی احتیاج ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید