هیوندا توسان نو؛ این بار با چهره ای خشن!

به گزارش وبلاگ بناب، نخستین نسل هیوندای توسان در سال 2004 وارد بازار شد که دارای موتور 2700 سی سی بود و از آن موقع تا به امروز چهار نسل از این خودروی شاسی بلند کلاس میانه راهی بازار شده است. اما هیوندای این بار مدلی تازه از این خودرو، با نام هیوندا توسان XRT 2022 را عرضه نموده که برای اولین بار طراحی خشن را به شاسی بلند های این سری افزوده است.

هیوندا توسان نو؛ این بار با چهره ای خشن!

به گزارش وبلاگ بناب، توسان پرفروش ترین مدل شاسی بلند خودروسازی هیوندای است که از زمان عرضه در سال 2004، بیش از 7 میلیون دستگاه از آن در سراسر دنیا فروش رفته است. از این تعداد، 1.4 میلیون دستگاه فقط در اروپا به فروش رفته که حاکی از عملکرد مناسب آن در بازار های دنیای دارد. با این همه این خودرو از لحاظ رده بندی در خط فراوری هیوندای، در کلاسی پایین تر از سانتافه و بالاتر از کونا و کرتا قرار گرفته است.

توسان اگرچه از سال 2004 تا به امروز در خط فراوری هیوندای قرار داشته، اما در طراحی خارجی اغلب جهتی یکسان را سپری نموده است و همین امر در واقع یکی از شاخصه های این خودرو محسوب می گردد. با این حال به نظر می رسد که سازنده کره ای به یکباره تصمیم دارد تا این خودروی با طراحی ظاهری نو روانه بازار کند که مهمترین شاخصه آن، چهره خشن توسان XRT 2022 نو است. در نگاه اول، نشان XRT ممکن است مخاطب را به فکر یک دوچرخه کوهستان بیندازد، اما هیوندای مشتاق است این تصور را با توسان XRT نو خود تغییر دهد و ظاهر جسورانه تری را به شاسی بلند جمع وجور خود اضافه کند.

در واقع همین طراحی خارجی نو، مهمترین شاخصه توسان XRT است. به عبارت دیگر، هیوندای یک توسان استاندارد را انتخاب نموده و انبوهی از لهجه های مشکی را بدان اضافه نموده که بلافاصله در آینه های جانبی و تزئینات پنجره ها قابل مشاهده است و تمام جهت ستون D را یک طرح سقف شناور فرا می گیرد. بعلاوه میله های متقاطع بزرگ روی سقف قابل توجه است و غیرممکن است که یک تریم بیرونی مشکی خشن بدون چرخ های مشکی داشته باشید. توسان نو، به چرخ های 19 اینچی با طرح دانه های برف منحصر به فرد XRT مجهز شده است.

با این حال، تغییرات کمتر محسوسی را در نمای جلو و عقب خواهید دید که هر دو بریدگی های کوچکی در قسمت پایینی ایجاد می نمایند که هیوندای آن را جزئیات ناهموار می نامد. روکش جانبی توسان نیز برای مدل XRT، مانند پله های جانبی و نورپردازی، از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. با حرکت به داخل، تاریکی بیشتری را به شکل جایگاه های پارچه ای مشکی با سرپوش مشکی خواهید دید. با توجه به این تغییرات، حداقل از نظر ظاهری هیوندای XRT را باید به عنوان نسخه ای مقاوم تر از توسان استاندارد فعلی در نظر گرفت. با این همه، هیچ ارتقای مکانیکی در توسان XRT چه موتور و چه سیستم تعلیق، وجود ندارد.

به این ترتیب، سطح تریم خودروی نو را بر اساس Tucson SEL در نظر گرفت. خریداران می توانند XRT با دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک انتخاب نمایند، اما شما نمی توانید یک SUV مقاوم با پیشرانه هیبریدی داشته باشید. توسان XRT تنها در نسخه استاندارد موجود است که از موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر هیوندای با 187 اسب بخار قدرت (139 کیلووات) و 178 پوند فوت (241 نیوتن متر) گشتاور، بهره می برد. قیمت آن نیز از 32625 دلار برای مدل FWD و 34125 دلار برای AWD آغاز می گردد.

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ بناب

منبع: فرارو

به "هیوندا توسان نو؛ این بار با چهره ای خشن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندا توسان نو؛ این بار با چهره ای خشن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید