رویداد ریورس پیچ صنعت لوازم خانگی برگزار گردید

به گزارش وبلاگ بناب، رویداد ریورس پیچ (ارائه احتیاج های فناورانه) با هدف بهم رسانی نوآوری ها و چالش های صنعت لوازم خانگی و صنایع وابسته، در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در محل نمایشگاه بین المللی تهران در برگزار گردید.

رویداد ریورس پیچ صنعت لوازم خانگی برگزار گردید

به گزارش گروه فناوری وبلاگ بناب، به همت شبکه ملی فن بازار ایران، رویداد ریورس پیچ (ارائه احتیاج های فناوری صنعت لوازم خانگی) با هدف ارائه چالش های مرتبط با داخلی سازی قطعات و محصولات صنعت لوازم خانگی، چهارشنبه 26 آبان ماه در سالن 43 نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید.

در جریان برگزاری این رویداد، محمدصالح خالقی دبیر شبکه ملی فن بازار ایران گفت: در سال های اخیر شاهد توسعه فراوری لوازم خانگی در کشور هستیم. موضوعی که به تبع آن احتیاج های صنایع مختلف نیز نمود بیشتری پیدا می نماید و ضرورت وجود ساز و کاری تعیین برای معرفی احتیاج ها و ظرفیت های موجود در عرضه های نوآورانه و اختراعات به عموم مردم و صنعتگران بیش از پیش به چشم می خورد.

خالقی ادامه داد: ما در شبکه ملی فن بازار ایران در پی شناسایی احتیاج های صنعتگران و رفع آن به یاری اکوسیستم فناوری کشور هستیم. در این راستا شبکه فن بازار ملی ایران به همت کارگزار منطقه ای استان قزوین رویداد ریورس پیچ رفع احتیاج های فناورانه در حوزه لوازم خانگی و صنایع وابسته را در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران برگزار کرد. هدف از برگزاری این رویداد معرفی احتیاج های واحد های صنعتی این حوزه به شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و سولوشن پروایدر ها است.

دبیر شبکه ملی فن بازار ایران ادامه داد: ما در پی معرفی نوآران داخلی به فراوری نمایندگان لوازم خانگی هستیم تا این شرکت ها بتوانند احتیاج های خود را با دانش بومی رفع نموده و نسبت به افزایش سطح فراوریاتشان اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح با بروکر های بزرگ استان های کشور ارتباط برقرار کردیم تا احتیاج های خود را برای ما ارسال نمایند. در حال حاضر حدود 89 احتیاج فناورانه از فراورینمایندگان کشور معرفی گردید، البته احتیاج های بیشتری برای ما ارسال شده بود که مورد آنالیز نهاده شد تا احتیاج های واقعی تر و احتیاج هایی که قابلیت رفع داشته باشند معرفی شوند، زیرا ما در پی آن بودیم که احتیاج هایی را معرفی کنیم که رفع آن ها در صنعت لوازم خانگی تحول ایجاد کند.

دبیر شبکه ملی فن بازار ایران گفت: این 89 فراورینماینده داخلی چالش های، مرتبط با داخلی سازی قطعات و محصولاتشان در زمینه یخچال، فریزر، گرمایش، سرمایش و لوازم آشپزخانه را به دبیرخانه رویداد ارائه کردند که از این میان 10 احتیاج مختلف که با آنالیز های انجام شده قابلیت رفع با توان داخلی را دارند در رویداد ریورس پیچ معرفی گردیدند.

خلقی ادامه داد: این احتیاج ها در زمینه های فراوری کنترل از راه دور، فراوری پنل نمایشگر تلویزیون، توسعه فراوریات پتروشیمی مرتبط با لوازم خانگی، توسعه فراوری کولر گازی، توسعه فراوری اتو و سشوار، داخلی سازی ماکروفر، توسعه کمپرسور های یخچال و فریزر و توسعه الکتروموتور های لوازم خانگی بود.

وی ادامه داد: پس از ارائه احتیاج ها به وسیله فراورینمایندگان لوازم خانگی، شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و سلوشن پروایدر هایی که در این سالن حضور داشتند با این احتیاج ها آشنا شدند. در این زمینه اگر استارتاپ یا شرکت دانش بنیانی توانایی رفع آن احتیاج را داشته باشد به وسیله بروکر معرفی گردیده برای رفع کامل آن احتیاج همراهی می شوند.

به گفته خالقی حتی کسانی که در این رویداد حضور ندارند نیز می توانند با مراجعه به دفتر فن بازار منطقه ای قزوین به صورت حضوری یا به وسیله سامانه، با این احتیاج ها آشنا شوند و اگر توانایی رفع آن را دارند، ضمن ارتباط با بروکر مربوطه، نسبت به رفع آن اقدام نمایند. بروکر ها نیز همکاری درخواست نماینده احتیاج و رفع نماینده آن را مدیریت می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رویداد ریورس پیچ صنعت لوازم خانگی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد ریورس پیچ صنعت لوازم خانگی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید