صدور بیش از 2 هزار جواز تأسیس و طرح توسعه در استان زنجان

به گزارش وبلاگ بناب، رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت:هم اکنون 2 هزار و 325 جواز تأسیس با سرمایه گذاری 79 هزار و 800 میلیارد تومان برای اشتغال 89 هزار نفر صادر شده است.

صدور بیش از 2 هزار جواز تأسیس و طرح توسعه در استان زنجان

فغفوری عصر دیروز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان زنجان تعداد پروانه های بهره برداری دارای اعتبار این استان را هزار و 176 مورد عنوان نمود و با ارائه گزارشی از شرایط موجود طرح های سرمایه گذاری استان، گفت: هم اکنون 2 هزار و 325 جواز تأسیس و طرح توسعه با سرمایه گذاری 79 هزار و 800 میلیارد تومان برای اشتغال 89 هزار نفر صادر شده است.

او با بیان اینکه 17 تا 24 درصد جواز های صادره در کشور به صدور پروانه های بهره برداری منتج می گردد، اضافه کرد: این رقم در استان 22 درصد است؛ بنابراین جزو استان هایی هستیم که جواز با حساسیت خاصی صادر می گردد.

این مسئول با اشاره به اینکه پایشی که برای واحد های فراوریی انجام گرفته پروانه های بهره برداری فاقد امکانات به تدریج حذف و نسبت به سال های گذشته این مهم به روزتر شده است، گفت: بر این اساس سال گذشته 181 پروانه بهره برداری برای واحد های فراوریی و صنعتی در استان صادر شد که اندازه سرمایه گذاری چهار هزار و 714 میلیارد تومان با اشتغال چهار هزارو 385 نفر بوده است.

فغفوری تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده همزمان با استقرار دولت سیزدهم تا خاتمه سال گذشته را 127 واحد فراوریی با اندازه سرمایه گذاری 2 هزارو 157 میلیارد تومان با 2 هزار و 497 اشتغال عنوان نمود و اضافه کرد: 181 واحد به بهره برداری رسیده است و 127 واحد آن بعد از مرداد پارسال صادر شد.

او با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری حدود 35 واحد صنعتی در استان توانستند نصب ماشین آلات انجام داده و به بهره برداری برسند، اضافه کرد: این تعداد واحد با سرمایه گذاری 466 میلیارد تومان بوده و اشتغال 346 نفر را به همراه داشته است.

فغفوری ادامه داد: زنجان قطب صنعت سرب و روی کشور، پیشرو در فراوری انواع ترانسفورماتور های توزیع، فوق قدرت انواع کلید های فشار قوی و انواع سیم و کابل کشور محسوب می گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه زنجان قطب ریسندگی و سایر منسوجات با فراوری سه هزار تن نخ پنبه است، گفت: هم اکنون این استان قطب فراوری مواد شوینده با فراوری بیش از یک میلیون تن انواع شوینده مایع و پودر بعلاوه سایر محصولات سلولزی بهداشتی به شمار می رود.

فغفوری به وجود انواع معادن غنی از قبیل روی، سنگ آهن، سیلیس، فلدسپات، خاک صنعتی و سنگ تزئینی که موجب ایجاد صنایع معدنی در استان شده اشاره نمود و اضافه کرد: برنامه ریزی و جهت گیری استان در راستای سرمایه گذاری و تکمیل زنجیره فراوری است.

او با اشاره به فعالیت پیمانکاران بزرگ در استان در حوزه مسکن خاطر نشان کرد: در ارائه تسهیلات به این حوزه می توان با برقراری ارتباط بین پیمانکار و زنجیره نهایی یاری کرد.

وبلاگ بناب زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صدور بیش از 2 هزار جواز تأسیس و طرح توسعه در استان زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور بیش از 2 هزار جواز تأسیس و طرح توسعه در استان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید