شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری زیر دریا ، بخش سوم

به گزارش وبلاگ بناب، در سرتاسر دنیا، مکان های گردشگری مختلفی وجود دارد. بخشی از جاذبه های گردشگری نیز مربوط به جاذبه های زیر آب می گردد. در زیر دریاها، مکان های شگفت انگیزی وجود دارند که به وسیله انسان ساخته شدند یا اینکه به دست طبیعت شکل گرفتند.

شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری زیر دریا ، بخش سوم

در ادامه با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری زیر دریا، بخش سوم آن را به شما معرفی کنیم.

شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری زیر دریا - بخش اول

شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری زیر دریا - بخش دوم

بنای تاریخی یوناگونی، ژاپن

Yonaguni Monument, Japan

یکی از مرموزترین مکان های در زیر دریا در سرتاسر دنیا، سنگ های یوناگونی است. این مکان در سال 1987 میلادی کشف شده است و در خصوص آنها، نظرهای بسیار زیاد و متفاوتی وجود دارد. این مکان در خارج از جزیره دور افتاده یوناگونی و در عمق بیست و پنج متری از سطح آب دریا واقع شده است. در این مکان، سنگ ها و صخره های بسیار بزرگی در اشکال و زاویه درست قرار داده شدند که همچون یک هرم است. به عقیده بعضی از افراد، این مکان، ساخته دست طبیعت است که نتیجه فعالیت های زمین ساختی است. بعضی دیگر نیز عقیده دارند که این مکان، به جای مانده آتلانتیس ژاپنی است. آتلانتیس ژاپنی، شهری باستانی بوده که حدود دو هزار سال قبل بر اثر یک زلزله به زیر آب رفته است.

شکاف سیلفرا، ایسلند

Silfra Fissure, Iceland

این مکان، به غواصان، یک تجربه بسیار منحصربه فرد را ارائه می نماید. غواصان در این مکان فرصت آن را دارند تا بین دو صفحه قاره ای شنا نمایند. این شکاف در سال 1789 میلادی و بر اثر یک زمین لرزه شکل گرفته است. این شکاف بین صفحه آمریکای شمالی و اوراسیا قرار گرفته است. این شکاف پر شده از ترکیبی از آب های گرم زیر زمینی و یخ های آب شده است که سبب شده تا آب این مکان بسیار شفاف باشد. این شکاف در پارک ملی تینگولیر کشور ایسلند قرار گرفته است. این شکاف هر ساله بیش از دو سانتی متر بازتر می گردد و باعث شکل گیری گودال ها و تونل های تازه شده است.

آر ام اس تایتانیک، اقیانوس اطلس

RMS Titanic, The Atlantic Ocean

مشهورترین کشتی شکسته دنیا در تمام تاریخ، کشتی آر ام اس تایتانیک است که در عمق حدود دو مایلی از سطح آب اقیانوس اطلس قرار گرفته است. این کشتی در سال 1912 میلادی، با برخورد با یک کوه یخ، غرق شده است. در سال 2021 میلادی، کمپانی اوشن گیت، تعدادی مهمان و خدمه را به داخل آب های اقیانوس فرستاد تا اولین تصاویر با کیفیت K4 را از کشتی تایتانیک در کف اقیانوس اطلس بگیرند. در سال 2019 و پس از پانزده سال، غواصان از این کشتی تماشا کردند و متوجه شدند که بر اثر خوردگی نمک و باکتری، در حال از بین رفتن است. سمت راست بخش افسران کشتی کاملا از بین رفته است و غواصان پیش بینی می نمایند که مدتی دیگر نیز کل کشتی از بین خواهد رفت.

آبگرم هوآفن فوشی، مالدیوز

Huvafen Fushi spa, the Maldives

در سال 2005 میلادی، اولین رستوران زیر آب در دنیا در کشور مالدیوز ساخته شده بود. این کشور اکنون محل اولین تفریحگاه زیر دریایی است که شامل اتاق های آب درمانی زیر دریایی است. این آبگرم که بخشی از استراحتگاه هوآفن فوشی به شمار می رود، دارای دو اتاق است که در آن، مهمانان می توانند از روش های درمانی مخصوص آن بهره بگیرند.

دریاچه گرین، اتریش

Green Lake, Austria

در طی زمستان، دریاچه گرین در کشور اتریش، یک دریاچه کوچک و کم عمق است که در درون یک پارک قرار گرفته است که محل بسیار خوبی برای کوهنوردی و پیاده روی به شمار می رود. با این حال، در طی تابستان، اتفاقی عجیب در این مکان رخ می دهد. یخ های ذوب شده از کوهستان کارست، پارک را به زیر آب می برند و آن را به یک دریاچه بسیار بزرگ به مساحت چهار کیلومتر مربع تبدیل می نماید. در داخل این آب ها با عمق دوازده متر، درختان، نیمکت ها و پل ها واقع شده است که سبب شکل گیری یک دنیای زیر دریایی شده است.

گروتو، کانادا

The Grotto, Canada

گروتو در توبرموری، مرکز غواصی کشور کانادا، قرار گرفته است. این جاذبه گردشگری زیر دریا، یکی از مکان هایی است که غواصان بدون تجهیزات می توانند از آن لذت ببرند. گروتو در درون پارک ملی شبه جزیره بروس قرار گرفته است. این مکان در لبه خلیج اندین هید قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید مسیری سی دقیقه ای را پیاده روی کرد. گروتو دارای یک چشم انداز بسیار زیبا و خیره نماینده و یک استخر عمیق و فیروزه ای رنگ است. در این مکان دو ورودی به داخل یک گودال زیر دریایی وجود دارد که در عمیق شش متری واقع شده است.

تالاب چاک، میکرونسیا

Chuuk Lagoon, Micronesia

یکی از برترین خرابه های غرق شده از دوران جنگ دنیای دوم در سرتاسر دنیا، در تالاب چاک واقع شده است. در این تالاب، یک پناهگاه نیروی دریایی امپراتوری ژاپن واقع شده است که در فوریه سال 1944 میلادی در طی یک حمله بمباران شده است. امروزه، به جای مانده این کشتی ها و ناوها در زیر آب های دریا قرار دارند. در این مکان بیش از پنجاه کشتی و حدود دویست و شصت هواپیما وجود دارد که مرجان ها و حیات زیر دریا آنها را فرا گرفته است.

خلیج کورون، فیلیپین

Coron Bay, Philippines

خلیج کورون در جزیره پالاوان، دارای یکی از برترین مکان ها با کشتی شکسته های فراوان از جنگ دنیای دوم است. همچون تالاب لاگون، این مکان زمانی مورد اصابت بمب های آمریکایی بر روی کشتی ها و وسایل جنگی ژاپنی قرار گرفته است. بیش از دوازده تا از کشتی های جنگی ژاپنی در این مکان در کف دریا به گل نشستند. از جمله برجسته ترین این کشتی ها نیز تانکر حمل نفتی به طول صد و شصت و هشت متر به نام اکیکاوا مارو است.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com

به "شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری زیر دریا ، بخش سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری زیر دریا ، بخش سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید