رویدادهای ورزشی فرصتی است تا دنیا مردم ایران را بهتر و بیشتر بشناسد

به گزارش وبلاگ بناب، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، رویدادهای ورزشی فرصتی است تا دنیا مردم ایران را بهتر و بیشتر بشناسد.

رویدادهای ورزشی فرصتی است تا دنیا مردم ایران را بهتر و بیشتر بشناسد

محمد داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال برگزاری رویدادهای ورزشی در ایران و توسعه توریستی ورزشی را فرصتی مناسب برای مقابله با ایران هراسی دانست و گفت: در رقابت های مختلف مانند والیبال قهرمانی نوجوانان دنیا یا لیگ دنیای والیبال که ما میزبان هستیم، میتوان فضایی را آماده کرد که تیم هایی که برای مسابقات می آیند با خانواده به ایران سفر نمایند. سال آینده میزبان مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا هستیم، تیم های والیبال 21 کشور آسیایی به ایران می آیند، البته فراهم شدن امکانات حضور خانواده تیم ها و هواداران و تماشاگران خارجی و توریستان ورزشی به ایران احتیاجمند آماده سازی زیرساختهایی مورد احتیاج آن است. این رویدادها باعث می گردد دنیا، ایران و مردم ایران را بهتر و بیشتر بشناسد.

والیبال، چهارمین رشته پرهوادار در شبکه های اجتماعی

داورزنی گفت: طبق آمار والیبال چهارمین رشته در دنیاست که مردم به آن علاقه دارند و اخبار آن را دنبال می نمایند. چهارمین رشته ورزشی پربیننده در اخبار و شبکه های اجتماعی است و حدود یک میلیارد والیبال را پیگیری می نمایند. فوتبال با 3 میلیارد نفر بیینده و دنبال نماینده در رتبه نخست است، بعد از آن رشته های ورزشی هاکی روی یخ و کریکت قرار دارند که به علت جمعیت زیادی که از آمریکا تا اروپا و استرالیا و کشورهای هند و پاکستان دارند، هوادار این ورزش هستند، پربیننده شده اند.

وی اعلام کرد: اگر فضا و امکانات مهیا گردد، در زمان برگزاری مسابقات والیبال در ایران حتی بعضی از تیم های اروپایی با خانواده به ایران سفر می نمایند؛ بلژیکی ها معمولا تیمشان هر جایی بروند پدر و مادر بازیکنان همراه تیم به کشور میزبان سفر می نمایند.

حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در توریستی

داورزنی با بیان اینکه ایران به عنوان مقصد توریستی فرهنگی در دنیا شناخته شده است، گفت: از دیرباز هم مانند همه مقاصد فرهنگی دنیا، افراد مسن تر که عموم بازنشسته شده اند، برای بازدید آثار باستانی و تاریخی به شهرهایی مانند شیراز و اصفهان و یزد و کرمان سفر می نمایند، اما باید قبول کنیم برای سایر موضوعات متنوع توریستی که در دنیا رواج دارد، و جذب توریستان بیشتر بسیاری از امکانات و زیرساختها را آماده نکردیم، شاید به همین علت توریستان، مقاصد اروپایی را در فرانسه، اسپانیا و ایتالیا و شرق و جنوب آسیا انتخاب می نمایند و می روند آنجا پول خرج می نمایند.

رئیس فدراسیون والیبال توضیح داد: حتی با اینکه شهرهای مشهد، قم و شیراز مقصد مناسب توریستی مذهبی برای کشورهای مسلمان است و توریستان زیادی هم در طول سال به این شهرها سفر می نمایند، اما هنوز هم امکانات مانند تعدد خطوط پرواز، هتل و پذیرایی برای ارائه خدمات در حد استانداردهای دنیای مانند کشورهای ترکیه و امارات مهیا نشده است که برای توسعه این زیرساختها باید بخش خصوصی حمایت گردد تا در این حوزه ها سرمایه گذاری نمایند.

برای جذب توریست از جام دنیای قطر خیلی کارها میشد انجام داد

داورزنی جذب توریست خارجی را احتیاجمند ایجاد بستر سخت افزاری و نرم افزاری مناسب دانست و گفت: ایران از نظر بناهای تاریخی و جاذبه های توریستی در دنیا بی نظیر است اما باید سایر شرایط مورد احتیاج برای جذب توریست هم فراهم گردد. بیش از اینها باید کار گردد. ترکیه در همسایگی ما یا فرانسه در اروپا از چند دهه قبل سرمایه گذاری نموده اند و شرایطی را ایجاد نموده اند که بیش از 60 میلیون توریست در طول سال به کشورشان سفر می نماید، توریست که می رود خوب هم پول خرج می نماید.

وی گفت: جام دنیای 2022 فوتبال برترین و نزدیکترین فرصت برای جذب توریست از قطر بود. خیلی کارهای میشد انجام داد. بسیاری از کارها را نباید دولتی کرد. باید اجازه داد بخش خصوصی مانند بومگردی ها ایفای نقش نمایند، در جزیره کیش افرادی هستند که می توانستند از آفریقای جنوبی، سنگال که تیم هایشان در جام دنیای قطر حضور داشتند توریست بیاورند، این قدر دست دست کردیم و نداریم و نمی گردد کردیم که فرصت از دست رفت.

رئیس فدراسیون والیبال اعلام کرد: قبلا خط پروازی دبی کیش و کیش دوحه برقرار بود که لغو شد. منطقه آزاد تجاری یعنی منطقه ای که افراد نگران ویزا برای سفر نباشد اما تعدد خطوط پرواز هم مهم است، برای جذب توریست خطوط پروازی مورد احتیاج است. قرار بود پروازهای متعدد از کشورهای مختلف داشته باشیم، اگرچه علت بخش زیادی از این مسائل و مسائل هواپیماها و پروازها را میتوان به گردن تحریم ها انداخت اما همه چیز اینها نیست، باید سایر مسائل توسعه توریستی در ایران را هم بشناسیم و حل کنیم.

منبع: همگردی

به "رویدادهای ورزشی فرصتی است تا دنیا مردم ایران را بهتر و بیشتر بشناسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویدادهای ورزشی فرصتی است تا دنیا مردم ایران را بهتر و بیشتر بشناسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید