تعلل در تصویب با ابهامات طرح لایحه رتبه بندی معلمان

به گزارش وبلاگ بناب، خبرنگاران - تصویب لایحه رتبه بندی بندی معلمان با پیچ وتاب های زیادی همراه شده است و البته هرروز وشاید هر ساعت جزییات این طرح به وسیله معلمین و رسانه ها مورد پیگیری قرار میگیرد .

تعلل در تصویب با ابهامات طرح لایحه رتبه بندی معلمان

به گزارش وبلاگ بناب، روزنامه آرمان ملی از ابهامات در این طرح سخن گفته و اورده است: آخرین شرایط رتبه بندی معلمان پس از تغییرات طبق لایحه رتبه بندی معلمان که به وسیله دولت به مجلس ارسال شده است و بعد از اعمال تغییرات به وسیله کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، این لایحه آماده آنالیز در صحن علنی مجلس است. طبق این لایحه، معلمانی که در استخدام وزارت آموزش و پرورش هستند به رتبه های متعدد تقسیم می شوند که بستگی به آیتم های مختلف از جمله سابقه و مدرک تحصیلی و… طبقه بندی می شوند. در تغییرات این لایحه اندازه مجموع حقوق و مزایای معلمان با مدرک کارشناسی و پایین تر بر مبنای مربی آموزشیار و با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر بر مبنای مربی محاسبه می گردد به طوری که نباید از 80 درصد حداقل حقوق طبقه های تقسیم بندی شده پایین تر باشد. در ماده 7 علاوه بر موارد ذکر شده در ارتقاء رتبه گروه های 4 گانه نوشته شده است. با توجه به موارد فوق به چند نکته مهم اشاره می گردد: اول اینکه مجموع حقوق و مزایای معلمان بر مبنای مربی آموزشیار و مربی محاسبه می گردد که با دقت در طبقه بندی اعضای هیات علمی دانشگاه ها، طبقه ای به نام مربی آموزشیار وجود ندارد و طبقه مربی پایین ترین طبقه در این گروه است که شامل حداقل حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم است که بعد از همسان سازی در تیرماه سال جاری این مبلغ 15 میلیون تومان می باشد و ذکر کلمه مربی باعث ایجاد محدودیت در محاسبه حقوق و مزایا می باشد، در حالی که هیات علمی دانشگاه ها به درجات مربی/ استادیار/ دانشیار و استاد تقسیم می شوند. پایین ترین درجه مربی و بالاترین درجه استاد است. در تغییرات این لایحه معلمان را در گروه مربی محدود نموده اند که شامل حداقل حقوق و مزایا است و از حقوق و مزایای طبقات بالا محروم نموده اند! با این نگارش که آماده طرح در صحن علنی مجلس است، معلمان با کمترین سابقه و بالاترین سابقه (کارشناسی ارشد و بالاتر) فقط در گروه مربی دانشگاه ها مشمول افزایش خواهند بود! (لازم به شرح است که حداکثر حقوق و مزایای طبقه هیات علمیاستاد در دانشگاه مبلغ 40 میلیون تومان است). مورد دیگر به ازای هر طبقه رتبه که معلمان کسب کنند به ترتیب 25 و 20 و 15 و 10 درصد به مجموع حقوق و مزایا و فوق العاده های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می گردد در حالی که معلمان در رتبه های پنج گانه به ترتیب معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سَرآمد و استادمعلم قرار می گیرند و افزایش معکوس است. در این مدل معلم ارشد بیشترین افزایش و استاد معلم کمترین افزایش را خواهد داشت! به نظر می رسد ابهامات موجود، موجب تعلل در تصویب خواهد شد و یا مشکلاتی را در فرایند اجرایی خواهد داشت که ضروری است این موارد آنالیز کارشناسی شوند.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "تعلل در تصویب با ابهامات طرح لایحه رتبه بندی معلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلل در تصویب با ابهامات طرح لایحه رتبه بندی معلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید