بنیاد ملی نخبگان از نخبگان فرهنگی و ادبی حمایت می نماید

به گزارش وبلاگ بناب، ناصر باقری مقدم، رئیس بنیاد ملی نخبگان، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، درباره سیاست حمایتی این بنیاد در حوزه فرهنگ و هنر بیان نمود: اگر نخبگان با معیارهای دقیق و صحیح شناسایی شوند و از بنیاد ملی نخبگان به عنوان فرد نخبه به دستگاه ها و جامعه نشر معرفی شوند، توجه جامعه، سازمان ها و دست اندرکاران به او جذب خواهد شد؛ به عبارت دیگر این روال نوعی اعتبار برای فرد به شمار میرود. با نخبگان حوزه فرهنگ به سه طریق، تعامل خواهیم داشت. نخست؛ نخبگان شناسایی و جایگاه آن ها تعریف می گردد؛ در تعامل دوم؛ توانمندسازی انجام می گردد که یاری می نماید، بتوانند در حوزه های مختلف، توانایی خود را افزایش دهند.

بنیاد ملی نخبگان از نخبگان فرهنگی و ادبی حمایت می نماید

باقری مقدم ادامه داد: تعامل سوم بنیاد ملی با نخبگان فرهنگی، ایجاد زمینه برای اثرگذاری و جریان سازی است تا هرچه بیشتر بتوانند به کشور خدمت نمایند. تعاملات در شیوه نامه شناسایی و حمایت از نخبگان فرهنگی و ادبی به زودی رونمایی خواهد شد. امیدواریم سال جاری بتوانیم تعداد درخور توجهی از نخبگان را به وسیله این شیوه نامه شناسایی کنیم و تسهیلات معنوی و مالی مورد احتیاج را در اختیار آنان قرار دهیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان درباره ارتباط با نهادهای متخصص در حوزه آموزش نخبگان و نویسندگان گفت: در بنیاد ملی نخبگان، ساز و کار خود را برای افرادی که در حوزه دانش بنیان فعالیت می نمایند، وجود دارد و به آن ها برای تاسیس شرکت یا استفاده از آزمایشگاه مورد احتیاج یاری می کنیم. همین الگو را می توانیم در حوزه ادب و فرهنگ استفاده کنیم. مثلا یک نخبه فرهنگی و ادبی به آموزش های تکمیلی احتیاج دارد؛ احتیاج به یاری هایی دارد که آثارش را منتشر کند یا نمایشگاهی برگزار کند تا دستاورد خود را عرضه کند و برای انجام این امور احتیاج به پشتیبانی مالی داشته باشد؛ شاید احتیاج باشد که ارتباط بین نخبه فرهنگی و ادبی با دستگاه های رسمی کشور ایجاد گردد و شیوه نامه ادبی و فرهنگی می تواند این زمینه ها را فراهم کند.

وی ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان وظیفه دارد، نخبگان فرهنگی را به دستگاه های فرهنگی و هنری کشور معرفی کند تا از ظرفیت های آنان استفاده گردد؛ علاوه براین در دستگاهی شاغل شوند. بسیاری از نخبگان ادبی و فرهنگی، مسئله اشتغال و بیمه و... دارند. در این شیوه نامه، مسئله حمایت از معیشیت و مشاغل و هم پشتیبانی تخصصی مانند یاری در برگزاری نمایشگاه ها را خواهیم داشت؛ بعلاوه آموزش هایی که می تواند به این نخبگان یاری کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "بنیاد ملی نخبگان از نخبگان فرهنگی و ادبی حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیاد ملی نخبگان از نخبگان فرهنگی و ادبی حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید