سال جاری کردستان حتی یک روز هوای آلوده نداشت

به گزارش وبلاگ بناب، معاون محیط زیست انسانی کردستان گفت:در شش ماهه اول سال جاری ذرات گرد و غبار موجود در هوای استان در حد استاندارد بوده و آنالیز آمار ها نشان می دهد که در نیمه نخست سال جاری هوای آلوده در استان نداشته ایم.

سال جاری کردستان حتی یک روز هوای آلوده نداشت

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ بناب از سنندج،اقبال حمیدی معاون محیط زیست انسانی کردستان گفت:در شش ماهه اول امسال ذرات گرد و غبار موجود در هوای استان در حد استاندارد بوده و آنالیز آمار ها نشان می دهد که در نیمه نخست امسال هوای آلوده در استان نداشته ایم.

حمیدی با بیان این که هوای استان در روز های شش ماهه نخست امسال 179 روز پاک و 7 روز قابل قبول بود افزود:بیشترین مقدار پاکی هوا در سه ماهه اول سال و در شهر های مریوان سقز و بانه بوده است.

او با اشاره به این که آلاینده های گازی ناشی از سوخت خودرو ها در سطح شهر از جمله دلایلی است که می تواند بر پاکی هوا تاثیر داشته باشد گفت:مردم می توانند با فرهنگ سازی درست و انجام اقدامات مناسب برای داشتن هوای پاک تر با مسئولین همکاری داشته باشند.

معاون محیط زیست انسانی کردستان افزود:آلاینده های گازی در سطح شهر با روشن ماندن طولانی ماشین ها و اتوبوس های داخل شهری در هنگام توقف بیشتر می گردد و باعث ورود آلاینده بیشتری به هوا می گردد از این روز رانندگان باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

حمیدی بیان نمود:در راستای کاهش آلودگی ها توزیع بنزین و گازوئیل یورو 4 در سطح شهرستان ها در دستور کار نهاده شد و تقریبا در تمام شهرستان های استان توزیع شده است.

او از بازرسی واحد های فراوری آلاینده در استان اطلاع داد و گفت: در شش ماهه اول امسال بر اساس پایش و آنالیز واحد ها و انتشار آلودگی(پسماند،فاضلاب یا آلودگی هوا) برای 38 واحد اخطاریه صادر گشت.

معاون محیط زیست انسانی کردستان ادامه داد: تعدادی از واحد ها اخطار محیط زیست را جدی نگرفتند منجر به صدور دستور تعطیلی 18 واحد شد.

او گفت:در ادامه نظارت ها تعیین شد 7 واحد از آن ها در جهت برطرف مشکل آلاینده ها اقدامی نکرده و در نهایت پلمب شدند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سال جاری کردستان حتی یک روز هوای آلوده نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری کردستان حتی یک روز هوای آلوده نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید