نارضایتی کاربران از افت کیفیت اینترنت موبایل
به گزارش وبلاگ بناب، به گزارش خبرنگار مهر، افت کیفیت اینترنت در شبکه اپراتورهای همراه از روز گذشته تا به امروز موجب نقدها بعضی از کاربران شده و کاربران در نقاط مختلف کشور به خصوص شهرهای عظیم، اذعان دارند که کیفیت اینترنت و سرعت آپلود و دانلودشان به مراتب ضعیف تر از قبل شده است.

با این وجود پیگیری ها از شرکت ارتباطات زیرساخت، وجود مشکل زیرساختی در شبکه ارتباطی کشور را تأیید نمی کند.
سجاد بنابی، نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در تبادل نظر خبرنگار مهر در پاسخ به بروز این مشکل گفت: ما طی دیروز و امروز هیچ قطعی و اختلالی در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور نداشتیم.
وی در خصوص اینکه آیا گزارشی از افت کیفیت اینترنت موبایل دریافت نموده است یا خیر، گفت: افت کیفیت از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت نیست.
این مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص اینکه مشکل مربوط به سرعت اینترنت موبایل کاربران به چه دلیلی است، شرح داد: مشکل اینترنت موبایل اشباع فرکانسی بعضی از دکل های مخابراتی می تواند باشد که با افزایش فضای فرکانسی قابل حل خواهد بود.
به گزارش وبلاگ بناب، مطابق اعلام وزارت ارتباطات، میزان استفاده کاربران از اینترنت در کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز بیش از 2 برابر رشد داشته است و به تبع آن موضوع سرعت و کیفیت اینترنت از جمله مهمترین مطالبات کاربران در این روزها است که به وسیله شبکه های اجتماعی به وزیر ارتباطات منعکس می گردد.
آنالیز سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز نشان می دهد که میزان شکایت کاربران از سرویس اینترنت نسبت به قبل از شیوع کرونا افزایش چشمگیری داشته است. به نحوی که تعداد تماس های کاربران با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 در اسفند 98 و فروردین 99 نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 49 درصد و تعداد درخواست و شکایت های ثبت شده در این سامانه 133 درصد افزایش یافته است.
در این زمینه وزارت ارتباطات نبود منابع فرکانسی به دلیل افزایش میزان استفاده از اینترنت در دوران کرونا را، دلیل مسائل کیفیت اینترنت عنوان نموده است و از سازمان صدا و سیما می خواهد که باندهای فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز را که هم اکنون در اختیار این سازمان است، برای توسعه شبکه تلفن همراه در اختیار این وزارتخانه بگذارد.
با این حال بعضی کارشناسان و منتقدان عملکرد وزارت ارتباطات، معتقدند که استفاده از باند فرکانسی مورد نظر وزیر ارتباطات برای توسعه ظرفیت شبکه موبایل زمان بر بوده، به بحران کرونا نمی رسد و نیازمند سرمایه گذاری است. در حالی که کاربران هم اکنون با مشکل کیفیت و سرعت اینترنت روبرو هستند. از این گذشته بخشی از مسائل مربوط به اینترنت، به اینترنت ثابت مربوط می گردد که فرکانس نمی تواند راه چاره مناسبی برای آن باشد.
منبع: خبرگزاری مهر