تاکید بر ضرورت معرفی آذربایجان غربی با چاپ تمبر جاذبه های تاریخی و گردشگری

به گزارش وبلاگ بناب، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تاکید بر ضرورت معرفی آذربایجان غربی با چاپ تمبر جاذبه های تاریخی و گردشگری صورت پذیرفت.

تاکید بر ضرورت معرفی آذربایجان غربی با چاپ تمبر جاذبه های تاریخی و گردشگری

مدیرکل پست استان با مرتضی صفری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ملاقات و گفت و گو کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در این ملاقات اظهار کرد: این اداره کل یک مجموعه فرابخشی است که در حوزه های مختلف فرهنگی، مالی و اجتماعی نیازمند همکاری با سایر دستگاه ها است.

مرتضی صفری اضافه کرد: متاسفانه در معرفی آثار تاریخی و هویت مردم منطقه در استان ضعف هایی وجود دارد که باید با همکاری دستگاه های فرهنگی مانند صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل پست، اداره کل تبلیغات اسلامی، خبرگزاری ها و رسانه های استان نسبت به معرفی فرهنگ، تاریخ و هویت گذشتگان به نسل نو برنامه ریزی کرد.

او گفت: بیش از یک هزار و 700 اثر ثبت ملی و دو اثر ثبت دنیای تخت سلیمان تکاب و قره کلیسا چالدران در آذربایجان غربی وجود دارد اما متاسفانه درصد کمی از مردم استان با این آثار آشنایی دارند.

صفری توضیح داد: یکی از اولویت های ما در استان برنامه ریزی برای معرفی و شناساندن هویت، فرهنگ و تاریخ به نسل جوان است که متاسفانه تحت تاثیر فضای مجازی با فرهنگ و هویت خویش بیگانه شدند.

مدیرکل پست آذربایجان غربی هم در این ملاقات گفت: تا به امروز تمبر طرح مسجد جامع ارومیه و شمس تبریزی خوی در سطح دنیای چاپ شده است.

مجید فرخی اضافه کرد: هر تمبری که چاپ می گردد به 192 کشور دنیا ارسال می گردد و یکی از تاثیرگذارترین اقدامات برای معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری استان در سطح بین المللی است و آماده هرگونه همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی برای توسعه و رونق گردشگری و حفظ میراث فرهنگی هستیم.

منبع: همگردی

به "تاکید بر ضرورت معرفی آذربایجان غربی با چاپ تمبر جاذبه های تاریخی و گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر ضرورت معرفی آذربایجان غربی با چاپ تمبر جاذبه های تاریخی و گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید