بهترین فیلم های نتفلیکس در سال 2020

به گزارش وبلاگ بناب، در این مطلب بهترین فیلم های سینمایی را آنالیز می کنیم که در سال 2020 توسط نتفلیکس عرضه شدند. در واقع آنالیز بهترین فیلم های نتفلیکس در سال 2020 با توجه به تحولات سال های اخیر کاملا ضروری به نظر می رسد. از یک سو نتفلیکس حالا دیگر به یک شرکت رسانه ای بسیار قدرتمند با چندصد میلیون دنبال کننده تبدیل شده و از سوی دیگر در سال میلادی جاری با توجه به شرایطی که برای اکران آثار سینمایی پیش آمد، این شبکه در پخش آثار سینمایی نیز دست بالا را داشت.

بهترین فیلم های نتفلیکس در سال 2020

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

  • بهترین فیلم های اکشن سال 2020
  • 42 فیلمی که در سال 2020 نباید از دست دهید

گرچه شرایط صنعت سینما تحت تاثیر ویروس کرونا در سال 2020 یک بحران اساسی برای این صنعت و یک فرصت برای نتفلیکس بود اما نمی توان این موضوع را هم نادیده گرفت که در نهایت شبکه قدرتمندی چون نتفلیکس به یکی از آخرین پناهگاه های فراورینمایندگان آثاری تبدیل شد که دیگر شانس چندانی در اکران سینمایی نداشتند.

به این ترتیب دو اتفاق مهم رخ داد؛ تعدادی از آثار مطرح سینمایی سال اساسا توسط نتفلیکس فراوری شده بود و تعداد دیگری از آثار برجسته طی قرارداد با این شبکه خود را از ضرر و زیان مالی نجات دادند و راهی امن برای مخاطبان یافتند که آثارشان را در خانه تماشا نمایند. همین موضوع کارنامه کاری نتفلیکس در سال 2020 را پربارتر از همواره نموده است.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بهترین و برجسته ترین آثار سینمایی که در سال 2020 توسط نتفلیکس پخش شدند؛ البته مقصود آثاری است که یا در همین سال میلادی توسط نتفلیکس فراوری شده اند و یا معدود فیلم هایی که ممکن است محصول سال 2019 باشند اما پخش گسترده ای را تجربه نکردند تا زمانی که نتفلیکس در سال 2020 این آثار را در اختیار مخاطبان قرار داد.

1. بلک باتم ما رینی (Ma Raineys Black Bottom)

  • کارگردان: جورج سی ولف
  • بازیگران: وایولا دیویس، چادویک بوزمن، گلین ترمن
  • امتیاز متاکریتیک: 88

اولین اثر در فهرست بهترین فیلم های نتفلیکس 2020 ما بلک باتم ما رینی درامی ساخته شده براساس نمایشنامه ای به همین نام به قلم آگوست ویلسون نمایشنامه نویس تحسین شده و مطرح آمریکایی است که آخرین نقش آفرینی چادویک بوزمن بازیگر تازه درگذشته هالیوود را پیش چشم مخاطبان می آورد.

این اثر سینمایی که 28 آذر از نتفلیکس پخش خواهد شد و از 5 آذر یک اکران محدود را تجربه می نماید درباره یک جلسه ضبط موسیقی است که در آن گروه موسیقی تنش هایی را تجربه می نمایند؛ این تنش ها و درگیری ها بر اثر کشمکش میان ما رینی خواننده مطرح و از اولین خوانندگان حرفه ای شناخته شده موسیقی بلوز در آمریکا و مدیر برنامه های سفیدپوستش بر سر کنترل اثر هنری در حال ضبط ایجاد می گردد.

بلک باتم ما رینی بابت پرداختن به یک اسطوره موسیقی بلوز، توجه دقیق به فرهنگ سیاه پوستان و بازی های درگیرنماینده بویژه آخرین نقش آفرینی بوزمن مورد تمجید گسترده منتقدان نهاده شده است.

2. 5 هم خون (Da 5 Bloods)

  • کارگردان: اسپایک لی
  • بازیگران: دلروی لیندو، جاناتان میجورز، کلارک پیترس
  • امتیاز متاکریتیک: 82

این درام جنگی جدیدترین ساخته اسپایک لی پس از بلکککلنزمن (BlacKkKlansman) است و درباره یک گروه چهارنفره از کهنه سربازان جنگ ویتنام است که در جست وجوی بقایای رهبر گروه شان و گنجی که در آن دوره در ویتنام مخفی نموده بودند به این کشور باز می گردند.

5 هم خون که با بودجه 35 تا 45 میلیون دلاری ساخته شده نسبت به سایر آثار اسپایک لی اثر پرهزینه ای محسوب می گردد و در میان گران ترین پروژه های سینمایی او واقع شده است گرچه برخلاف فیلم بسیار پرهزینه ای چون مرد ایرلندی (The Irishman) برای فراوری صحنه های مربوط به گذشته از تکنولوژی جوان سازی چهره در این اثر استفاده نشده است.

کارگردانی اسپایک لی، فیلم برداری 5 هم خون که به دو شکل دیجیتال و 16 میلی متری برای صحنه های مربوط به دهه 1960 اجرا شده و فیلم نامه در کنار نقش آفرینی دلروی لیندو از جمله نقاط قوت این اثر سینمایی است که در نقدهای منتقدان نیز به آن ها اشاره شده است. این فیلم بدون شک از بهترین فیلم های عرضه شد روی نتفلیکس در سال 2020 است.

3. منک (Mank )

  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران: گری اولدمن، آماندا سایفرد، لی لی کالینز
  • امتیاز متاکریتیک: 79

یکی دیگر از بهترین فیلم های نتفلیکس در سال 2020 فیلم سینمایی منک است. در واقع این فیلم از آثار به شدت موردانتظار سال 2020 و اولین فیلم فینچر است که پس از 6 سال فاصله با دختر گم شده (Gone Girl) به نمایش در می آید.

این فیلم سیاه و سفید درباره هرمن جی. منکویتس و کار او روی فیلم نامه اثر بسیار مشهور اورسن ولز یعنی همشهری کین (Citizen Kane) است.

جک فینچر پدر دیوید فینچر که یک روزنامه نگار بوده فیلم نامه نویس اصلی فیلم منک است اما دیوید فینچر و اریک راث در سال های اخیر زمانی را صرف بازنویسی این فیلم نامه نموده اند. گری اولدمن در این اثر نقش هرمن جی. منکویتس را بازی می نماید؛ همانطور که اشاره شد او در واقعیت به همراه اورسن ولز فیلم نامه همشهری کین را نوشت و بابت همین فیلم نامه هم جایزه اسکار دریافت کرد.

فینچر در فاصله 6 ساله میان آخرین فیلم سینمایی اش تا این اثر اخیر، به کار روی چندین پروژه تلویزیونی نتفلیکس از جمله شکارچی ذهن (Mindhunter ) و مجموعه انیمیشنی عشق، مرگ و ربات ها (Love, Death & Robots) پرداخت؛ البته همکاری فینچر با نتفلیکس از زمان کار روی مجموعه خانه پوشالی (House of Cards) آغاز شد که اولین سریال داخلی نتفلیکس بود و اعتبار قابل توجهی به این شبکه بخشید.

به هر حال با نگاهی به نظرات منتقدان و روزنامه نگاران واضح است که آن ها فیلم فینچر را بسیار جدی گرفته اند. به باور آن ها منک فیلمی است لذت بخش و دلچسب با توجه ویژه به تاریخ هالیوود، اثری که ویژگی های تکنیکی تحسین برانگیز بسیاری دارد و از شانس های مهم و مسلم اسکار خواهد بود.

4. یک دختر ساده (An Easy Girl)

  • کارگردان: ربکا زلوتوفسکی
  • بازیگران: زاهیا دهار، مینا فرید، بونوآ ماژیمل
  • امتیاز متاکریتیک: 78

داستان فیلم یک دختر ساده بر موضوع زندگی دو دختر نوجوان بنا شده است. نعیما که 16 سال دارد می خواهد در تابستان پیش رو دریابد که با زندگی اش چه باید بکند و در همین حال دخترعمویش صوفیا با سبک زندگی فریبنده، جذاب و چشم نوازش از راه می رسد تا تابستان را با او سپری کند.

یک دختر ساده سال 2019 در بخش های جنبی جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و توجه بعضی منتقدان را به خود جلب کرد. این اثر سینمایی نهایتا در سال 2020 توسط نتفلیکس نمایش داده شد گرچه در کشور فرانسه نیز در سال 2019 یک اکران داخلی محدود را تجربه نموده بود.

ربکا زلوتوفسکی کارگردان فیلم سینمایی یک دختر ساده فعالیت خود به عنوان سینماگر را از سال 2006 با کارگردانی آثار کوتاه آغاز کرد و نهایتا در سال 2010 اولین فیلم بلند داستانی اش را اکران کرد.

5. من به خاتمه دادن به اوضاع فکر می کنم (Im Thinking of Ending Things )

  • کارگردان: چارلی کافمن
  • بازیگران: جسی پلمونس، جسی باکلی، تونی کولت
  • امتیاز متاکریتیک: 78

فیلم سینمایی من به خاتمه دادن به اوضاع فکر می کنم یک تریلر روانشناختی و سومین فیلم کارنامه کاری چارلی کافمن است که بیشتر به عنوان یک فیلم نامه نویس برجسته و خلاق در هالیوود شناخته می گردد.

کافمن نویسنده آثار شناخته شده ای چون جان مالکوویچ بودن (Being John Malkovich)، اعترافات یک ذهن خطرناک (Confessions of a Dangerous Mind ) و درخشش ابدی یک ذهن پاک (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) بوده است.

من به خاتمه دادن به اوضاع فکر می کنم براساس رمانی به همین نام به قلم ایین رید و طبیعتا با فیلم نامه ای از کافمن فراوری شده است.

فیلم درباره زن جوانی است که به همراه مردی که با او رابطه عاطفی دارد به مزرعه منزوی و پرت افتاده والدین مرد سفر می نماید. به محض اینکه زن به مقصد می رسد تمام آنچه گمان می نموده درباره خودش و مرد می داند به پرسش کشیده می گردد.

فیلم کافمن در ماه سپتامبر سال 2020 از شبکه نتفلیکس به نمایش درآمد و توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرد؛ منتقدان به شکل ویژه ای فیلم را بابت فیلم برداری و دو بازیگر نقش های اصلی آن تحسین کردند.

6. دادگاه شیکاگو هفت (The Trial of the Chicago 7 )

  • کارگردان: آرون سورکین
  • بازیگران: ساشا بارون کوهن، ادی ردمین، یحیی عبدالمتین دوم
  • امتیاز متاکریتیک: 76

دادگاه شیکاگو هفت داستان محاکمه هفت متهم ضد جنگ ویتنام است که با جرایم گوناگون در دادگاه حضور دارند اما در کل به اتهام شورش در کنوانسیون ملی حزب دموکرات سال 1968 در شیکاگو، دادگاهی شده اند.

باید در نظر داشت که این کنوانسیون ملی حزب دموکرات در شرایطی برگزار گردید که آمریکا در تمام طول سال شاهد تظاهرات و ناآرامی بود که از جمله آن ها می توان به شورش در بیش از 100 شهر پس از ترور مارتین لوتر کینگ جونیور در همان سال اشاره نمود.

در عین حال کنوانسیون در شرایطی برگزار می شد که رابرت اف. کندی برادر کوچکتر جان اف کندی در جریان مبارزات انتخاباتی هدف گلوله نهاده شد و مثل برادرش کشته شد. با این اوصاف سال 1968 سال بسیار ملتهبی برای ایالات متحده آمریکا بود.

فیلم نامه دادگاه شیکاگو هفت در ابتدا سال 2007 توسط سورکین به رشته تحریر درآمد تا استیون اسپیلبرگ آن را جلوی دوربین ببرد اما مجموعه وقایعی که از آن سال تا سال 2018 رخ داد شرایط را به ترتیبی تغییر داد که خود سورکین به عنوان کارگردان پروژه انتخاب شد و در سال 2019 ساخت آن را آغاز کرد.

پیش از همه گیری ویروس کرونا قرار بر این بود که دادگاه شیکاگو هفت توسط استودیوی پارامونت یک اکران سینمایی را تجربه کند اما شیوع کرونا شرایط را تغییر داد و در نهایت پارامونت تصمیم گرفت حق توزیع فیلم را به نتفلیکس بفروشد.

فیلم آرون سورکین بابت بازی های خوب، فیلم نامه قدرتمند و بازنمایی های عمیق عناصر فرهنگی دهه 1960 مورد توجه نهاده شده است و در میان آثار برتر سال 2020 شناخته می گردد.

7. نیمی از آن (The Half of It)

  • کارگردان: آلیس وو
  • بازیگران: لیا لوئیس، دنیل دیمر، الکسیس لمایر
  • امتیاز متاکریتیک: 74

نیمی از آن یک کمدی از مجموعه آثاری است که با موضوع نوجوانان در حال بلوغ سر و کار دارند.

داستان فیلم درباره الی چو دانش آموز تنها و بی همدمی است که در شهری دورافتاده با فقر روزگار می گذراند و به وسیله نوشتن تکالیف هم شاگردی هایش امرار معاش می نماید.

در نهایت یک بازیکن فوتبال به نام پل مونسکی از الی می خواهد برای دختری که پل دوستش دارد یک نامه عاشقانه بنویسد. قبول این پیشنهاد برای الی سخت است چرا که او خود به پل علاقه مند است اما شرایط مالی خانه او را وادار می نماید چنین پیشنهادی را بپذیرد.

منتقدان فیلم سینمایی نیمی از آن را در مجموع تحسین نموده و اثر را یک درام نوجوانانه سرگرم نماینده و تاثیرگذار ارزیابی نموده اند. جدیدترین اثر آلیس وو در جشنواره فیلم ترایبکا به عنوان بهترین فیلم روایی سال انتخاب شد.

آلیس وو کارگردان نیمی از آن پیشتر ساخت یک کمدی رمانتیک به نام نجات چهره (Saving Face) را در کارنامه دارد.

8. بیتس (Beats)

  • کارگردان: برایان ولش
  • بازیگران: لورا فریزر، لورن مک دونالد، کریستین اورتگا
  • امتیاز متاکریتیک: 74

فیلم سینمایی بیتس از محصولات سینمای بریتانیا است و توسط برایان ولش کارگردانی شده. ولش سابقه ساخت چند فیلم سینمایی و کارگردانی آثار تلویزیونی را در کارنامه دارد که از جمله آن ها می توان به کارگردانی یک قسمت از مجموعه آینه سیاه (Black Mirror) به نام همه تاریخچه تو (The Entire History of You) اشاره نمود.

فیلم سینمایی بیتس داستان زندگی دو نوجوان را در یکی از پرآسیب ترین دوره های تاریخ بریتانیا دنبال می نماید. فیلم فضایی نوستالژیک دارد و تصویری از مناطق دلگیر صنعتی اسکاتلند در دهه نود را پیش چشم مخاطب می آورد. از مسائل خانوادگی گرفته تا درگیری با قانون و پلیس درون این اثر سینمایی تصویر شده اما تمرکز فیلم بر نوسان و بالا و پایین رابطه دو نوجوان حفظ می گردد که در این فضا زیست می نمایند. ولش کارگردان اثر، خود در دهه نود دوران نوجوانی اش را گذرانده و متولد اسکاتلند است به این ترتیب شناختی عینی از موضوع دارد.

تقریبا بخش عمده فیلم سیاه و سفید است و سختی های زندگی جوانان و نوجوانان اسکاتلندی را با لحنی احساسات برانگیز ترسیم می نماید. با این وجود در معدود صحنه هایی کارگردان تصمیم گرفته از تصاویر رنگی هم در کنار تصاویر سیاه و سفید بهره ببرد. این تصاویر رنگی در یک هماهنگی مناسب با حال و هوای شخصیت ها و موسیقی فیلم غنای بیشتری به این اثر سینمایی بخشیده است. فیلم به وسیله تضادهای درونش پیروز شده داستان قدرتمندی درباره دوستی و جوانی در اسکاتلند اواسط دهه نود روایت کند.

9. پسران در گروه (The Boys in the Band)

  • کارگردان: جو مانتلو
  • بازیگران: جیم پارسونز، زکری کینتو، مت بامر
  • امتیاز متاکریتیک: 70

پسران در گروه براساس نمایشنامه ای به همین نام نوشته مارت کراولی ساخته شده است؛ کراولی در کنار ند مارتل فیلم نامه این اثر سینمایی را هم به رشته تحریر درآورده اند.

البته ویلیام فریدکین کارگردان آثاری چون جن گیر (The Exorcist) و ارتباط فرانسوی (The French Connection) پیش از این در سال 1970 فیلم اقتباسی از پسران در گروه را جلوی دوربین برده و در آن فیلم نیز مارت کراولی فیلم نامه اثر را تنظیم نموده بود.

فیلم یک مهمانی جشن تولد در نیویورک سال 1968 را به تصویر می کشد که با یک مهمان ناخوانده، احساساتی ناگفته و حقایقی مدفون شده همراه است. از بازیگران نام آشنای این اثر سینمایی می توان به جیم پارسونز اشاره نمود که بیشتر بابت نقش شلدون کوپر در سریال تئوری بیگ بنگ (The Big Bang Theory) شناخته شده است.

10. نگهبانانی از دیرباز (The Old Guard )

  • کارگردان: جینا پرینس-بایدوود
  • بازیگران: شارلیز ترون، ماتیاس اسخونارتس، مروان کنزاری
  • امتیاز متاکریتیک: 70

نگهبانانی از دیرباز یک اثر ابرقهرمانی فانتزی به کارگردانی جینا پرینس-بایدوود در میان محبوب ترین فیلم های نتفلیکس و از بهترین فیلم های اکشن 2020 است.

فیلم درباره یک گروه از جنگجویان نامیرا است که به دلیل قدرت های اسرارآمیزشان هدف حملاتی نهاده شده اند؛ روایت بر اساس رویارویی این جنگجویان و تبه کاران شرور پیش می رود.

فیلم ابرقهرمانی نگهبانانی از دیرباز به سرعت پس از آغاز پخش از شبکه نتفلیکس راه خود را به لیست پربیننده ترین آثار این شبکه باز کرد. طبق آنچه نتفلیکس اعلام نموده این اثر که از 20 تیرماه در اختیار مخاطبان نهاده شد در 4 هفته 78 میلیون مخاطب داشته و در میان محبوب ترین های این شبکه جا خوش نموده است.

این ساخته پرینس-بایدوود بابت سکانس های اکشن و بازی تحسین برانگیز شارلیز ترون توجه منتقدان و رسانه ها را به خود جلب کرد. با توجه به پیروزیت و محبوبیت این اثر اکشن برآورد هایی درباره ساخت یک دنباله برای آن از هم اکنون به گوش می رسد. گرگ روکا فیلم نامه نویس و خالق کمیک بوک که فیلم نامه نگهبانانی از دیرباز را هم خود به رشته تحریر درآورده پیش از این در اظهارنظری گفته بود کار ساخت یک دنباله بسیار روشن و سرراست است؛ کتابی که فیلم بر اساس آن ساخته شده دنباله ای دارد و آن کتاب در سال 2019 منتشر شده است. شارلیز ترون بازیگر اصلی نگهبانانی از دیرباز هم نسبت به حضور در دنباله فیلم ابراز تمایل نموده است.

منبع: دیجیکالا مگ

به "بهترین فیلم های نتفلیکس در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فیلم های نتفلیکس در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید