زیباترین قلعه های لهستان

به گزارش وبلاگ بناب، در مرکز اروپا کشور لهستان با تاریخی خارق العاده قرار گرفته است. معماری لهستان بازتاب کننده گذشته آن است و این موضوع را به خوبی می توان از قلعه های بسیار زیبای آن متوجه شد. از ویرانه های باستانی تا کاخ های بازسازی شده و سلطنتی، در نقاط مختلف لهستان می توان قلعه های بسیار خارق العاده ای را مشاهده کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی زیباترین قلعه های لهستان بپردازیم.

زیباترین قلعه های لهستان

10. قلعه کشاز

Ksiaz Castle

قلعه کشاز (Ksiaz Castle) سومین قلعه بزرگ لهستان به شمار می رود و به عنوان مروارید سیلسیا علیا نیز شناخته می گردد. این قلعه در قرن سیزدهم میلادی ساخته شد و از آن موقع نیز شاهد تغییرات حکومتی زیادی بود و در آنجا توافقات تاریخی متعددی به انتها رسیدند. افراد مختلفی از سزارهای روسی تا اشرافی های بریتانیا شبی را در این قلعه به سر برده اند. با تورهای مختلف می توان از درون قلعه بازدید کرد و در رستوران های متعدد داخل آن نیز می توانید از انواع غذاها لذت ببرید.

9. قلعه بولکو

Bolkow Castle

قلعه بولکو (Bolkow Castle) متعلق به قرن سیزدهم میلادی است که در آن موقع به عنوان یک دژ سنگی قوی اما نسبتا ساده ساخته شده بود. در قرن شانزدهم میلادی، معماری به نام ژاکوب پار بخش های دیگری به قلعه اضافه و آن را زیباتر کرد. این قلعه فوق العاده برای قرن ها در اختیار راهب ها بوده اما امروزه برای برگزاری رویدادها و حتی یک فستیوال سالانه موسیقی راک از آن استفاده می گردد.

8. قلعه چوکا

Czocha Castle

قلعه چوکا (Czocha Castle) در سال های اخیر محل برگزاری بازی های جادوگری بوده است و از همین رو به عنوان هاگوارتز لهستان نیز شناخته می گردد. این قلعه در قرن سیزدهم میلادی ساخته شد و به عنوان استحکاماتی دفاعی از آن استفاده می شد. در طی جنگ جهانی دوم و بعلاوه پس از آن، این قلعه به غارت رفت اما از آن موقع بازسازی شده و به یک مقصد گردشگری فوق العاده تبدیل شده است.

7. قلعه اوگروجنگتس

Ogrodzieniec Castle

در قرن چهاردهم میلادی خانواده سولیمچ تصمیم گرفتند تا قلعه اوگروجنگتس (Ogrodzieniec Castle) را بسازند. با اینکه این قلعه در دوران اوج خود بسیار تماشایی و خارق العاده بود اما در قرن نوزدهم میلادی به ویرانه ای تبدیل شده است. پس از جنگ جهانی دوم، اقداماتی جهت جلوگیری از فروپاشی کامل قلعه صورت گرفت. امروزه تورهایی درون این ویرانه های ترسناک و دلهره آور برگزار می گردد که می تواند تجربه ای بسیار مجذوب نماینده باشد.

6. قلعه کویدزین

Kwidzyn Castle

قلعه کویدزین (Kwidzyn Castle) نمونه ای از معماری دوران شوالیه ای تتونیک است. این قلعه در قرن سیزدهم میلادی ساخته شد و به عنوان اقامتگاهی برای روسای قبیله پومسنیایی از آن استفاده می شد. طراحی قلعه بسیار تماشایی و غیرمعمول است و این موضوع را می توان از پلی مشاهده کرد که به قلعه متصل است. این پل به عنوان یک مجرای فاضلاب و بعلاوه راهی برای عبور از روی رودخانه کنار قلعه ساخته شده است. در بازدید خود از قلعه حتما از کلیسای جامع، موزه و دخمه های زیرزمینی آن نیز تماشا کنید.

5. قلعه بنجن

Bedzin Castle

در قرن یازدهم میلادی، قلعه ای چوبی در شهر بنجن در جنوب لهستان ساخته شد. در قرن چهاردهم میلادی، در همان محل قلعه ای سنگی برپا شد که امروزه از آن به عنوان قلعه بنجن (Bedzin Castle) یاد می گردد. دیوارهای سنگی متعدد پیرامون قلعه از سکونتگاه اصلی و حیاط آن محافظت می نمایند و در جنگ های متعددی که در شهر بنجن صورت می گرفتند، بسیار سودمند بودند. در قرن هفدهم میلادی، نیروهای سوئدی به این شهر هجوم آوردند و در جنگ جهانی دوم نیز نازی ها به این شهر حمله کردند. با اینکه شهر بنجن تاریخی دردآور و ناراحت نماینده دارد اما نقطه عطفی در تاریخ لهستان به شمار می رود.

4. قلعه سلطنتی واول

Wawel Royal Castle

زمانی که شهر کراکوف پایخت لهستان بود از قلعه سلطنتی واول (Wawel Royal Castle) به عنوان سکونتگاه خانواده سلطنتی لهستان استفاده می شد. از قرن چهاردهم تا هجدهم میلادی، این قلعه محل سکونت پادشاهان زیادی بوده است. قلعه در بالای یک سرازیری ساخته شده و از آنجا می توان شاهد مناظری خیره نماینده نسبت به شهر بود. معماری رمانسک قلعه همچنان پابرجا است و تنها بخش هایی از آن به صورت معماری رنسانس ساخته شده اند. در اینجا موزه ای برپا است که در آن می توانید شاهد جواهرات سلطنتی باشید.

3. قلعه موشنا

Moszna Castle

قلعه موشنا (Moszna Castle) در قرن هفدهم میلادی به سبک معماری باروک ساخته شده است. با این حال، در گذر سال ها، بخش هایی به سبک رنسانس و گوتیک نیز به آن افزوده شده است. قلعه موشنا با داشتن 99 مناره یا برج نوک تیز، بسیار خیره نماینده و فانتزی به نظر می رسد و از آن برای فیلمبرداری آثار متعددی استفاده شده است.

2. قلعه مالبورک

Malbork Castle

در بین قرن سیزدهم تا پانزدهم میلادی، قلعه مالبورک (Malbork Castle) به وسیله شوالیه های تتونیک ساخته شد. این قلعه نه تنها یک سکونتگاه خصوصی بود بلکه از آن به عنوان استحکامات دفاعی نیز استفاده می شد. این قلعه بسیار بزرگ است و امروزه نیز یکی از بزرگترین قلعه های قرون وسطایی اروپا محسوب می گردد. این قلعه به سبک معماری گوتیک ساخته شده و در شبه جزیره ای بین دو رودخانه قرار گرفته است که نقطه ای استراتژیک به شمار می رود.

1. قلعه نیدزیکا

Niedzica Castle

قلعه نیدزیکا (Niedzica Castle) در قرن سیزدهم میلادی در جنوب لهستان ساخته شد. این قلعه در ارتفاع ساخته شده تا علاوه بر استفاده از آن به عنوان یک سکونتگاه خصوصی، برای اهداف نظامی نیز از آن استفاده گردد. امروزه این قلعه برای معماری تاریخی خود شناخته می گردد و در تورهای مختلفی که در اینجا برگزار می گردد می توان شاهد بخش های مختلف آن بود. رویدادهای قرون وسطایی مختلفی در این قلعه برگزار می شوند که می توانند بسیار جالب توجه باشند.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "زیباترین قلعه های لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین قلعه های لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید